ایرنا نوشت: آمریکا و متحدان این کشور روز سه شنبه اعلام کردند: برای جلوگیری از نقض تحریم های بین المللی علیه کره شمالی، باید بازرسی کشتی ها به مقصد و از مبدا پیونگ یانگ تشدید شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «ریکس تیلرسون» وزیر امورخارجه آمریکا این موضوع را در نشست کشورهای حامی کره‌ جنوبی در جنگ شبه جزیره کره در شهر ونکوور کانادا بیان کرده است.

تیلرسون ضمن اشاره به این که واشنگتن و هم پیمانان این کشور دخالتی در فعالیت های قانونی دریایی نمی کنند، افزود: برای آن که کره شمالی تحریم های بین المللی را دور نزند، اعضای گروه 20 از جمله کشورهای «ژاپن» و «کره جنوبی» در نشست ونکوور از تحریم دریایی پیونگ یانگ حمایت می کنند.

در همین حال، چین از نشست ونکوور انتقاد کرد و آن را به دلیل حضور نداشتن چین و روسیه به عنوان کشورهای تاثیرگذار در بحران کره شمالی، این نشست را غیر قانونی دانسته است.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه نیز روز دوشنبه با انتقاد از واشنگتن گفت: آمریکایی ها و متحدان آنها هنوز می خواهند دیدگاه هایشان را به دیگران تحمیل کنند و آنها دوست ندارند نظرات قدرت های دیگر در عرصه سیاست جهانی را بشنوند.

وزارت امورخارجه آمریکا پیشتر اعلام کرد، چین و روسیه به نشست کانادا دعوت نشده اند، اما پس از پایان این نشست، نتایج آن به اطلاع این دو کشور می رسد.

وزریران امور خارجه و مقام‌های بلندپایه ۲۰ کشور نشستی را در روزهای دوشنبه و سه شنبه در شهر ونکوور به میزبانی آمریکا و کانادا برگزار کردند.

این نشست با هدف افزایش فشارهای مالی و دیپلماتیک بر کره شمالی در راستای متوقف کردن برنامه تسلیحات هسته‌ای این کشور صورت گرفته است.

نشست ونکوور شامل کشورهایی مانند استرالیا، انگلیس، فرانسه، هند، ژاپن و فیلیپین است که در بین سال های 1950 و 1953 از کره جنوبی حمایت کرده اند، چین و روسیه که در جنگ شبه جزیره کره، حامی پیونگ یانگ بودند، در نشست روزهای دوشنبه و سه شنبه حضور نداشتند.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 746723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    2 0
    این حرف ها را میزنن من دارم به قضیه سانچی شک میکنم