سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان امروز تغییرات صورت گرفته در معاونت های این وزارتخانه را که به زودی عملیاتی می شود اعلام کرد.

به گزارش خبرآنلاین براساس این اعلام یکی از مهم ترین تحولات در وزارت خارجه ایجاد یک معاونت اقتصادی است که از این پس مسئولیت آن را غلامرضا انصاری دیپلمات کهنه کار کشورمان برعهده خواهد گرفت.

غلامرضا انصاری هم اکنون سفیر فعلی کشورمان در هند است و تجربه سفارت در روسیه و انگلیس را نیز در کارنامه خود دارد. 

یکی از دغدغه های اصلی دولت تدبیر و امید رونق بخشیدن به اقتصاد کشور بوده است که در این راستا در سطح کلان تصمیم گرفته شد تا وزارت خارجه نیز در این حوزه فعال تر شود و امید می رود که این معاونت بتواند در این خصوص تحولاتی را در زمینه اقتصاد ایجاد کند. 

ارزیابی شما از این تغییرات چیست؟ آیا تغییرات جدید در وزارت خارجه منتج به تحرک اقتصادی در کشور می شود؟

شما می توانید نظرات خود را در قالب کامنت در انتهای این مطلب درج کنید. 

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 746943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 66
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سربلند A1 ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    فقط باید ابراز امیدواری کرد. این دولت داره همه تلاش خودش رو می کنه تا این کشتی رو به سرمنزل مقصود برسونه امامتاسفانه برخی دائما بذر نا امیدی می کارن. باید به این تغییرات هم دلخوش بود و هم با دیده مثبت بهشون نگاه کرد.
    • بی نام A1 ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
      230 7
      اقا جان به دین به مذهب اقتصاد به بگیر و ببند و مهندسی نیست. چرا ما می خاهیم تو این کشور همه چیز رو مهندسی کنیم. بستر امنیتی و روانی در کشور فراهم باشه اصلا سرمایه گذار خارجی خودش با کله میاد التماس هم می کنه رقابت می کنن باهم. اگر بستر فراهم باشه همین تریلیاردها تومن پولی که مردم دارن و گذاشتن تو بانک ها میاد وسط. بستر ها اماده نیست. کشور امنیتی هست و هر لحظه طرف فکر می کنه یه مشت بی سرو پا می ریزن یه سفارتی رو می گیرن و لذا جرئت نمی کنه سرمایه گذاری کنه.
    • م ر GB ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
      خوش بین نیستم چون چیزی دست دولت نیست که بتونه کاری بکنه و فقط یه ویترین یا کیسه بوکسه
    • ریحانه عطاری A1 ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
      146 3
      مگر وزارت خارجه چقدر از خودش اختیار دارد؟ از هر کسی باید اندازه اختیار و امکاناتی که به او داده شده توقع داشت. در کشور ما تقریبا برای هر چیزی یک نهاد موازی و مشابه وجود دارد که هم اتلاف هزینه می کند و هم در کار هم تداخل می کنند. من نمی گویم وزارت خارجه خوب است آن یکی بد است اقا اصلا آن یکی خوب وزارت خارجه بد. مرد باشید یکیش را که خوب نیست تعطیل کنید تکلیف را بدانیم. چهل سال است می دانیم دولت کاره ای نیست اما بازهم از دولت توقع داریم
    • مهربان توسی IR ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۸
      27 1
      هرچند اعتدال و اصلاحات رو بیشتر دوست دارم اما بعید میدانم تا اختلافات رانت و اختلاس و تبعیض باشه بشه کاری کرد
    • بی نام A1 ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
      3 3
      تنها چیزی که میشود فهمید این که برنامه دقیقی برای عدم پیشرفت و غم و اندوه مردم وجود دارد.
    • بی نام A1 ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
      0 0
      برنامه ریزی برای درامد کشور ایران دست گروه خاص یا همان دولت دلواپس در پرده است بنابراین وزیر و ریس جمهور هم که عوض بشه این دلواپسان دزد در پرده اجازه تغییر هیچ روندی را نمیدهند مگر به نفعشان باشد
  • بی نام A1 ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    اگر منظور شما اقای غلامرضا انصاری سفیر ما در هند و سفیر سابق کشورمان در روسیه باشد انتخاب خوبی است و امید است که ایشان بتواند با به کار گیری از نخبگان اقتصادی و دنیا دیده سرمایه گذاران را به ایران بیاورد.
  • بی نام A1 ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    5 105
    آقای انصاری اگر همان سفیر ایران در هند باشد نگاهی شرق گرا دارد و شاید بتواند مناسبات تجاری ما با هند و چین و روسیه را وارد مرحله تازه ای بکند همین کار هم اگر بشود حرکتی خوبی است.
  • حسین IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    244 8
    تغییر رئیس جمهمرش هم نشون داد کمکی به حل مشکل اقتصادی نمیکنه چه برسه به ایجاد یه معاونت تو یه وزارت خونه
    • بی نام A1 ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
      شما واقعا خودت رو زدی بخواب؟ وضع اقتصادی کشور در زمان احمدی نژاد این شکلی بود؟ خیلی نامردید بابا. واقعا اینکه می گن مردم ایران بی منظور و بی صفت هستن درسته. حقتون همون احمدی نژاد بود.
    • بی نام A1 ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
      عزیزم مشکل تو نیست مشکل حتی این نیست که قرص هات رو نمی خوری مشکل مشکل تاریخی ایرانی هاست که کلا هیچ وقت راضی نیستن چون بسیار متکبر وسر بزرگ و زیاده خواه هستند به همین دلیل هم فساد هاشون تمومی نداره وقتی فساد هم می خوان بکنن تمومی نداره سیرمونی ندارن اصلا ایرانی سیر نمیشه و همیشه می گه خوب نیست بهتر نشده بدتر شده قبلا بهتر بود و همیشه نالان هست و غر می زنه و این بعضا بر می گرده تو ریشه ما قبل اسلام ایرانی ها و اون دینی که قبل از اسلام داشتن که اسمش رو نمیارم اوناهم به قوم غر غرو معروف هستن
    • بی نام EU ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
      13 29
      حل مشکل اقتصادی یعنی چه؟؟؟ اگر منظور این است که همه ی مشکلات اقتصادی حل شود, بفرمایید در کدام کشور همه ی مشکلات اقتصادی حل شده است؟؟؟ آیا منظور این است که شما انتظار دارید روحانی 4 ساله اقتصاد کشور را به اروپا برساند یا به ترکیه و.. برساند ؟؟؟ ببینید روحانی کشور را در چه شرایطی تحویل گرفته و پس از 4سال به کجا رسانده؟؟؟ آقای روحانی کشور را در شرایطی تحویل گرفته که دکتر خوش چهره اقتصاد دان حامی سابق احمدی نژاد در مناظرات انتخاباتی سال 84 پذیرش مسوولیت ریاست جمهوری در سال 92 با آن شرایط بغرنج و فاجعه بار اقتصادی و سیاسی و بین الملی را دلیل دیوانگی آقای روحانی یا عشق به میهن برشمرده است. اگر شما به آمار بانک مرکزی و مرکز آمار ایران اعتماد ندارید به آمار های بین المللی مراجعه کنید...
  • مهرداد IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    210 6
    آخه خبر آنلاین توام مارو گرفتیا. برجام با همه اون یالو کوپالش تغییری در اقتصاد ایجاد نکرد 4 نفر تو یه وزارت خونه پست گرفتن توقع داری اقتصاد مملکت تکون بخوره.؟؟؟؟
    • بهزاد IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
      32 5
      راستی تولد برجام مبارک
    • بی نام EU ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
      7 30
      تا رسیدن به وضع مطلوب راه بسیار است اما مهم این است که راه درست انتخاب شده است; در ضمن انتظاراتمان را با واقعیات هماهنگ کنیم نه با رویاهایمان...
  • بی نام DE ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    64 6
    بله. دولتی که دیپلماسی اش بر پایه سود اقتصادی کشور باشه مفیده.
  • بهزاد A1 ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    82 4
    نه ولله ما حرفهای روحانی رو که گوش میدیم با حرفها و چیزهایی که مردم میخوان یکیه اونم مثل ما فک میکنه ولی .....
  • بی نام A1 ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    43 2
    اگر این روال بر مبنای گذشته پیش برود، نتیجه ای نخواهد داد. چون در گذشته تفاهم نامه ای با وزارت صنعت، معدن و تجارت امضا کردند و آنها رایزن های بازرگانی را اعزام می کردند ولی با اینکه رایزنان زیر نظر سفیر انجام وظیفه می کردند اما بیشتر نگرش اداری به کار داشتند و نه نگرش تجاری و بازرگانی
  • بی نام A1 ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    65 1
    نوشته اید یک دیپلمات کهنه کار. لزوما یک دیپلمات نمی تواند سرمایه خارجی جذب کندمگر اینکه از مسایل تجارت بین الملل شناخت داشته باشد.
  • بی نام IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    24 2
    امیدواریم امور خارجه مون بهتر کار کنه
  • جم شيد IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    66 1
    با توجه به اینکه به نظر اعلیحضرتان دیگر هیچ گزینه و چهره و صاحبنظری به جز این حضرات وجود ندارد بهتر است این دور تسلسل همچنان تداوم داشته باشد تا چرخ گردون وفق مراد اینان باشد. جامعه ی جوان تحصیل‌کرده هم می توانند تماشاگر باشند و يا اگر تمايل به ورود به چرخه ي اشتغال دارند به خود اشتغالي روي آورند و با خريد گله ای بز به چراي آنان مشغول شوند.
  • یک روحانی A1 ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    30 2
    باید تمام تلاش خود را بکنند و ان شاء الله که بتوانند موفق باشند ولی جذب سرمایه خارجی لوازمی دارد و باید همه حاکمیت به لوازمش پایبند باشد.
  • بی نام A1 ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    18 61
    فعلا که تنها چیز خوبی که داریم همین یه نیمچه وزارت خارجه و این اقای ظریفه خدا حفظشون کنه
  • بی نام A1 ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    66 2
    صحبت از تغییر و تحول و رشد شکوفایی طی این سال ها به همه ثابت کرد که چیزی جز خیال باطل نبوده
  • بی نام A1 ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    25 2
    کاری که وزارت خارجه می کنه اینه که اطلاعات اقتصادی رو در کشورهای دیگه به ایران منتقل کنه. خودش که کار اقتصادی نمی کنه. باید دید فعالان اقتصادی ما مایل هستند تکانی به خودشان بدهند یا به همان سود بانکی یا بازارهای دلالی داخل ایران راضی می مانند.
  • بی نام A1 ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    37 2
    قبلا هم این ساختار در وزارت خارجه بود و به چیز خاصی منتج نشد.
  • بی نام A1 ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    82 2
    مشکل اقتصاد کشور با این چیزا حل نمیشه برادر من . مشکل از جای دیگری است. افراد قدرتمندی در این کشور هستند که هر چه ریسیده می شود را با کارهای خودشان که کاملا سازماندهی شده و در راستای منافع یک گروه خاص است رشته می کنند. مثل ابی است که در مشک سوراخ بریزید. تا قیامت هم پر نمی شود.
  • بی نام IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    9 1
    دست بر دست زند پرشک ظریف چون خرف بیند اوفتاده حریف
  • بی نام IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    95 2
    خانه از پای بست ویران است
  • بی نام A1 ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    59 2
    چه ربطی داره؟ مشکل خیلی اساسی تر از این حرفهاس. مشکل از انحصار پول و ثروت در نهادهای خاص، فساد و دزدی، عدم توجه به متخصصین و نخبه ها و ... ست. تعامل نداشتن با دنیا هم تاثیر داره، ولی وقتی که مشکلات قبلی حل بشن. هرچند همین تغییرات هم نمیتونن مشکل تعامل با کشورهای دنیا رو برای ما حل کنن.
  • جان سخت در ایران IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    17 8
    دوستانی که نظر میدن در مورد معاونت وزارت امور خارجه ؛ میخوام بپرسم کسی میدونه وزارت خارجه چندتا معاونت داره؟
    • بی نام IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
      40 1
      تعداد معاونتهاش مهم نیست مهم اینه که فایده نداره فرض کن یه معاونت داشته باشه یا 100 تا داشته باشه به نظر شما فرقی میکنه؟ یک وزارت خارجه منفعل و داغون داریم که فقط بیانیه میده و محکوم میکنه یا میگه که بجران فلان منطقخ راه حل نظامی ندارد و...یا تکذیب میکنه و..کازبردی نداره
  • بی نام IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    80 3
    نه،کشور ما مشکلش بزرگتر از این چیزاست.کشوری که امنیتی باشه هیچوقت کاری.نمیشه کرد....تا وقتی با دنیا سازش نکنیم کاری نمیشه کرد.تا وقتی حجاب اجباری باشه توریسم کاری نمیتونه بکنه چون برای خارجی ها و حتی داخلی ها مهمه.تا وقتی که پول کشور ....
  • بی نام A1 ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    63 2
    دولت کاره ای نیست. صد سال هست که در این کشور دولت فقط جایی یا چیزی است که تقصیر ها را گردن آن بیندازند و بگویند ما گفتیم بشود دولت نکرد. ما می خواستیم بکنیم دولت نخواست و اینگونه مردم ایران بیش از صد سال است که سر کار هستند.
  • بی نام A1 ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    52 0
    هیچ فایده ای نداره برای کشور.فقط عده ای خیلی معدود که اونم مشخصه غیر از مردم عادین ازش میتونن بهره ببرن.چیزی به ما نمیماسه.اینهمه نفت و گاز.معادن بزرگ و......ولی منفعتش برای جاهای از ما بهتران خرج میشه.
  • بی نام A1 ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    50 3
    وقتی ما به بازارهای دنیا دسترسی نداریم تحرک اقتصادی دروغی بیش نیست الان تجارت دنیا در دنیای اینترنت هست و تمام تجارت توسط کارتهای اعتباری آمریکایی و دلار هست که عدم دسترسی و تحریم ایران که هیچ گاه لغو نشد یعنی این امکان فراهم نیست اقتصاد ایران فروپاشیده هست فقط کافی هست صدای مردم در رسانه ها منتشر شود
  • ناشناس A1 ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    59 2
    اقتصاد کشورهای جهان گره خورده به روابط با آمریکا ، ماتا مشکلاتمان با آمریکا را در چهاچوب منافع متقابل طرفین جهت برقرای روابط رسمی دیپلماتیک حل نکنیم، اگر با تمام کشور های کوچک وبزرگ جهان منهای آمریکا روابط خوبی هم داشته باشیم ، باز هم مشکل اقتصادی کشور مان حل نمیشود .چون با آمریکا رابطه نداریم وشریان تمام کشورهای دنیا در دیت آمریکاست. ما باین همه روابط خوبی که روسیه داریم ، به علت تحریم هیچ گونه روابط بانکی نداریم .مسافر ایرانی باید همراه خودش ارز فیزیکی ببره.
  • بی نام IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    61 0
    شما بهتر میدونید که سیاستهای کلان خارجی در کشور نه در وزارت امور خارجه بلکه در جاهای دیگر و توسط برادران دیگر تنظیم و حتی اجرا میشود. وزارت خارجه بیشتر فعالان ما یشا هستند
  • بی نام US ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    53 1
    قربونت مشکل اقتصاد کشور عدم اعتماده.نظام حتی نمیتونه با مردم کشورش اعتماد سازی کنه چه برسه به سرمایه گذار خارجی
  • بی نام IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    56 3
    خیر اقتصاد ایران در استانه فروپاشی است و این مساله هم کمکی نخواهد کرد
  • بام A1 ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    18 2
    اقتصاد چه ربطی داره به وزارت خارجه ماازاین میترسیم که حاملها چراباید چند نفر نظر بدن وزارت کشور اقتصاد اصناف وشورای کار خدا شمارانگه داره معلوم نیست چه نقشه ای دارن بدتر نشود ماکه 15 ساله هیچی لدت بخش نیست
  • بی نام IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    55 0
    کل اقتصاد و تجارت کشو ر دست جاهای دیگر و برخی باندهااست . اصلا با تغییر ساختار واخ کوچک ترین بهبودی در اقتصاد ایجاد نمی شود . ضمنا ساختار فعلی همان ساختار قبل از انقلاب است و چیز جدیدی محسوب نمی شود .
  • رضا ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    3 15
    بنظر من دولت باید ایده و پکیج های اقتصادی مختلفی برای هر استان با استعدادهای خاص همان استانها داشته باشد ، حتی برای کارکردن با ایرانیان خارج از کشور و این ارتباط را وزارت خارجه میتواند با ارتباط با ایرانیان خارج از کشور پر رنگ تر کند .
  • رضا ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    14 2
    دولت باید اقتصاد و آموزش رو با کشورهای غربی بیشتر کنه و همه تخم مرغها رو در سبد روسیه و هند و چین نگذار باید بین شرقیها و غربیها رقابت راه بیاندازد تا بازار متنوع تر باشد
  • محسن A1 ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    2 14
    بله دیپلماسی اقتصادی بهترین راه حل هست . اگر نتوانیم رابطه اقتصادی عمیق با کشورها نداشته باشیم نباید انتظار بهبود و اشتغال ورشد اقتصادی داشته باشیم. اقتصاد پایه امنیت و توسعه سیاسی و روابط پایدار کشور ها هست. لاقل با کشورهای دوست که رابطه خوبی داریم وعلل الخصوص کشورهای منطقه توسعه روابط اقتصادی داشه باشیم . مهمترین وظیفه وزرات امور خارجه تسهیل روابط تجاری اقتصادی هست .
  • بی نام IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    14 1
    اقتصاد کشور با ترک شعارها و ورود سرمایه های عظیم به کشور و کمی درایت به مسیر درست خود می رود.
  • بی نام IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    5 9
    به نظرم این انتصابات بیشتر شبیه بده بستان بود تا تلاش برای افزایش راندمان وزارت خارجه. مثلا زحمات آقای قشقاوی در ارتباط با نمایندگان مجلس، خصوصا مجلس قبل در رابطه با تصویب برجام و عدم دریافت حتی یک کارت زرد وزیر در دوره قبل و فعلی کاملا مغفول ماند و در نهایت قدرنشناسی تغییرشان صورت گرفت. اینگونه اقدامات بدون در نظرگرفتن پتانسیل های واقعی مدیران، قطعا در کاهش میزان محبوبیت و رضایت مردم از دولت اثرگذار خواهد بود.
  • بی نام RU ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    21 1
    یه سری شغل جدید برا خودشون تراشیدند.
  • نادر GB ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    24 0
    لطفا وقت و زندگی مردم و کشور را با سئوالات سخیف بتمسخر نگیرید دردها کاملا جدی وترسناک هستند.
  • ایمان A1 ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    25 0
    خیر مشکلی حل نخواهد شد.اگر به دنبال حل مشکل اقتصاد هستید آدرس غلط ندهید.تا ایران دست از ماجراجویی در این منطقه بر نداردسرمایه گذار داخلی و سرمایه گذار خارجی کاری نخواهند کرد.که این هم نشد است.
  • دردمند A1 ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    29 1
    اين حضرات همون هايي هستن كه اولين كاري كه مي كنن فرزندان دلبندشان را به كشورهاي اروپايي و آمريكا مي فرستاد چون خودشون آينده اي براي ايران تصور نمي كنند فقط پست و مقامش را مي خواهند رجوع كنيد به سوابق اين آقايان.رسيدگي به اقتصاد كشور پيشكش
  • بی نام IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    25 0
    فقط تغییر در سیاست خارجی می تواند به اقتصاد رونق ببخشد نه تغییر در وزارت خارجه و انتصاب یک پست معاونت جدید در آن
  • بی نام RO ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    19 1
    اگر یک سری به سفارتخانه های ایران در کشورهای دیگر بزنید می بینید که برایتسهیل و راهنمایی امور اقتصادی هیچ آموزشی ندیده اند و حتی هیچ مطالعه ای هم در همین کشورهای که سفارتخانه داریم انجام نداده اند
  • بی نام RO ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    19 1
    الان در سایت کدامیک از سفارتخانه ها لیستی از وکلای مورد اعتماد و مسلط به زبان های انگلیسی و ... را به تجار و ایرانی ها معرفی کرده اند ؟ اولین حرکت اقتصادی با انتخاب وکیل شروع می شود
  • بی نام A1 ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    15 2
    مملکت دلواپسان پیشرفتی نخواهد داشت. چون منافعشان به خطر می افتد
  • بی نام A1 ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    18 0
    کدوم تحرک اقتصادی؟؟؟ مملکت کلا داغونه.
  • آل یاسین A1 ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۸
    10 1
    باسلام به دوستان عزیر بنده به زعم معلومات اندک خودم عرض می کنم تاتصدی گری دولتی محو و خصوص سازی به معنای واقعی حاکم نشود اقتصاد ایران همچنان منجمد خواهد ماند اول خصوص سازی مطلق سپس ارائه فرمولهای اقتصادی مدرن بخش خصوصی مانندجوی آبی است که مسیرخودش را پیداخواهد کرد یاعلی
  • تقی A1 ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۸
    15 0
    تا وقتی در مملکت سیاست بازی وسیاه کاری بر منافع ملی برتری دارد چیزی جز بیکاری ورکود وفقربیشتر نصیب مردم کشور نخواهد شد
  • بی نام A1 ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۸
    12 1
    تا مدیران سالم عهده دار مسئولیت نشوند وضع بدتر هم میشه
  • امیرحسین A1 ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۸
    12 1
    به نظر من کلا باید رویکرد و سیاسیت خارجی عوض بشه ، تا امنیت سرمایه گذاری در کشور فراهم بشه
  • بی نام IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۸
    10 0
    انتظار معجزه از وزارت امور خارجه واقع بینانه نیست. مگر وزارت امور خارجه در امور اجراپی اقتصادی چقدر نقش دارد و وزارتخانه های اصلی اقتصادی مانند بازرگانی، اقتصاد، نفت و نیرو و راه و شهرسازی تا چه میزان حاضر به هماهنگی با این وزارتخانه هستند؟؟؟ وزارت خارجه شاید بتواند تسهیلگر برخی امور اقتصادی باشد ولی وظیفه اصلی بر عهده وزارتخانه های اصلی اقتصادی است. شاید من بدبین هستم ولی فکر می کنم در نهایت وزارتخانه های اصلی تمامی کم کاری خود را نادیده گرفته و به اسم معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه کاسه کوزه های عدم رشد تجارت و سرمایه گذاری را بر سر وزارت امور خارجه بشکنند.
  • بی نام IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۸
    7 1
    همین فردا 1000 میلیارد دلار به مسئولان مملکت بدن و بگن برای مردمتون با این پول رفاه بیارید عمرا اگه بتونن، سوء مدیریت و بی کفایتی شاخصه 40 ساله اونهاست...
  • بی نام A1 ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۸
    7 3
    تا اقتصاد دست نظامیان باشد وضعیت هر روز بدتر می شود
  • شهرام A1 ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
    3 0
    خیر، به عقیده من مشکلات اقتصادی با انتصابات برطرف نمیشود.
  • میلاد A1 ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    0 0
    وزارت خارجه باید اختیار و اقتدار کنسول ها و نمایندگی های ایران را در منطقه افزایش بدهد و امور تجاری اقتصادی را به یک همکاری پایدار با اشخاص و شرکت ها به اجرا بیاورد. بخش دولتی در کشور های منطقه در بیشتر مواقع کارکرد سیاسی یا دستوری دارد یعنی سیاست هایی از تهران ابلاغ می شود و آنها به دٌرستی کار خود را به اجرا می آورند اما چنین چیزی کافی نیست زیرا مساله و موضوع تنها به ساختار درونی وزارت خارجه محدود نیست . اهمیت موضوع از آنجایی شرح می شود که سیاستگذاران کلی روابط خارجی می باید استقلال و اختیاری به بخش های زیرمجموع خود بدهند و آن بخش های زیرمجموع که یکی از آنها سطوح کنسولی می باشد از بخش بازرگانی و تجارت ارتباط مستقیم و مداومی بوجود بیاورند