اردوغان به کردها می‌زند ولی به روسیه می‌خورد

تهدید رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه برای آغاز عملیات رزمی در عفرین درحال تحقق پیدا کردن است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از نزاویسیمایا گازتا طبق داده‌های رسانه‌های عربی و سوری، به تازگی نیروهای ترک ضربات گسترده‌ای به سنگرگاه‌های واحدهای کرد یگان‌های مدافع خلق وارد کردند. از تلفات و خسارات این حمله اطلاعی در دست نیست.

به گزارش شبکه‌های اجتماعی خاورمیانه، واحدهای ترک گرا به ارتش سوریه و متحدان آن در استان ادلب هم لطمه جدی وارد و پیشروی آن را بهم زدند. از قرار این عملیات مقدمه حمله بزرگ ترکیه به کردها در شمال سوریه می‌باشد.


آنکارا اعلام می‌کند عملیات کلان آن متوجه بهم زدن ابتکار آمریکا در جهت ساخت به اصطلاح نیروهای امنیتی مرزی از واحدهای کرد در شمال سوریه است، ولی معلوم است که واحدهای یگان‌های مدافع خلق در آفرین با آمریکایی‌ها ارتباط چندان ندارند اما روسيه هنوز در ماه سپتامبر واحدهای خود را به عفرین فرستاده بود تا به کمک آنها بر رعایت آتش بس نظارت کند.

ضمناً اردوغان حین تهدید آغاز عملیات از کشورهای دوست درخواست کرد سر راه آنکارا در مبارزه با تروریسم تروریست‌ها قرار نگیرند زیرا آنکارا مسئولیت عواقب را به عهده نخواهد گرفت. آغاز حمله ترکیه به آفرین و منبج واحدهای صلح طلب روسيه را هم تهدید خواهد کرد.

ترکیه هم در سوریه منافع خود را دارد و این منافع فقط مبارزه با "تروریست‌های" یگان‌های مدافع خلق را در بر نمی‌گیرد. ترکیه اهداف ژئوپلتیک و اقتصادی دارد که از مأموریت حفظ تمامیت ارضی سوریه دور است.

این منافع متوجه حفظ برخی نواحی سوریه تحت کنترل اپوزيسيون ترک گرا در ادلب، حلب، لاذقیه و دیگر استان‌ها است. فعلاً در مسکو به این منافع توجه چندان نمی‌شود. ولی جالب این است که اخیراً برخی واحدهای آمریکا گرا و ترک گرا بین اپوزيسيون سوریه اعلام کردند در همایش گفتگوی ملی سوریه در سوچی شرکت نخواهند کرد.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 746973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =