ایرنا نوشت: «جف فلیک» سناتور جمهوری خواه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را با استالین مقایسه کرد و خواستار مقابله با حمله وی به رسانه ها شد.

به نقل از تارنمای هیل، فلیک در سخنانی در صحن سنا گفت: رئیس جمهوری آمریکا در سال 2017 رسانه های آزاد را دشمن مردم نامید. رئیس جمهوری ما سخنانی را به زبان می آورد که جوزف استالین برای توصیف دشمنانش به کار می برد.

وی افزود که اظهارات ترامپ «مایه شرمساری ما در این نهاد (سنا)، به ویژه ما هم حزبی های رئیس جمهوری، است زیرا چنین سخنانی شرم آور و نفرت انگیز است.»

سخنان فلیک یکی از شدیدترین انتقادات از ترامپ در صحن سناست.

نمایندگان جمهوریخواه اگر چه اغلب از اظهارات ترامپ غافلگیر شده اند، اما معمولا استدلال کرده اند که رسانه ها باید بر عملکرد رئیس جمهوری تمرکز کنند، نه بر اظهاراتش.

فلیک در ادامه صحبت هایش گفت: وقتی شخصی در راس قدرت است و هر رسانه ای را که با او همراه نیست، خبر جعلی می خواند، باید به آن فرد شک کرد، نه به رسانه ها.

سخنرانی فلیک در حالی است که ترامپ گفته است که هفته جاری «جایزه خبر جعلی» را اعطا خواهد کرد. این سناتور جمهوریخواه این جایزه را «یک مضحکه» خواند و تاکید کرد که کنگره نباید به سکوت در برابر اظهارات ترامپ ادامه دهد.

وی افزود: رئیس جمهوری که انتقادپذیر نیست، همواره به بیراهه می رود و نابهنجار است و فرافکنی می کند، رئیس جمهوری که تقصیرات را به گردن دیگران می اندازد، در مسیر بسیار خطرناکی گام می نهد. در عین حال، کنگره ای که قادر نیست بر رئیس جمهوری نظارت کند، بر این خطرات می افزاید.

سناتور فلیک سال آینده میلادی بازنشسته می شود. او از سال 2015 که مبارزات انتخاباتی ترامپ آغاز شد، یکی از منتقدان اصلی وی شد.

سناتور دموکرات «ایمی کلولوشار» پس از سخنرانی فلیک گفت: امروز از سر جایم بلند می شوم و از همکارم سناتور فلیک به خاطر صحبت هایش تشکر می کنم.

سناتور دموکرات «دیک دوربین» هم تاکید کرد: ما با حمله به بنیان آمرکیا و آزادی رسانه مواجهیم.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 746999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =