ایرنا نوشت: خبرگزاری رویترز گزارش داد: انگلیس یک محقق آمریکایی مسائل تاریخی به نام «مارک وبر» را به دلیل انکار «هولوکاست» از ورود به این کشور منع کرد.

«مارک وبر» مدیر موسسه مطالعات تاریخی واقع کالیفرنیا، حادثه هولوکاست را که بر اساس آن گفته می‌شود شش میلیون یهودی کشته‌شده‌اند را زیر سؤال برده است.

در نامه‌ای که وزارت کشور انگلیس در تاریخ 22 دسامبر گذشته (1 دیماه) خطاب به وی نوشته آمده است: شما از ورود به انگلیس محروم شده‌اید.این تصمیم را وزیر کشور شخصاً در تاریخ 28 آوریل 2015 به دلیل رفتار غیرقابل‌قبول شما اتخاذ کرده است.
این نامه می‌افزاید: عطف به دستور وزیر کشور، شما از ورود به انگلیس به دلیل اینکه حضورتان برای افکار عمومی سازنده نیست محروم گشته‌اید.

گفتنی است 'ترزا می' که اکنون کرسی نخست‌وزیری را بر عهده دارد، در سال 2015 وزیر کشور انگلیس بوده است.
رویترز نوشت: «وبر» زمانی از منع ورودش به انگلیس باخبر شد که در فرودگاه مادرید برای سفر به لوس‌آنجلس از طریق لندن انتظار می‌کشید. او در نامه‌ای خطاب به وزارت کشور انگلیس نوشت القابی که به وی نسبت داده‌شده دست‌دوم، غیرواقعی و منحرف‌کننده است.
انگلیس جزو کشورهای غربی که انکار هولوکاست در آنها جرم به شمار می‌رود نیست با این حال یکی از اصلی ترین بازیگران در تاسیس رژیم صهیونیستی به شمار می رود.

«ترزا می»، نوامبر سال گذشته یکصدمین سالگرد بیانیه بالفور را با حضور بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی جشن گرفت. او در جریان این مراسم، به نقش کشورش در تاسیس دولت اسرائیل افتخار کرد.

بیانیه بالفور نامه‌ای بود که در سال 1917 توسط «آرتور جیمز بالفور» وزیر امور خارجه وقت انگلیس خطاب به «والتر روچیلد»، سیاستمدار یهودی‌تبار و عضو مجلس عوام انگلیس نوشته شد.
در این نامه، وزیر امور خارجه انگلیس بر موضع مثبت دولتش برای «ایجاد خانه ملی برای یهودیان در سرزمین فلسطین» خبر داد.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 747017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =