ایسنا نوشت: روسیه با انتقاد از تلاش تحت امر آمریکا برای افزایش فشار بین‌المللی علیه کره‌شمالی گفت، این اوضاع تنها شرایط را وخیم‌تر می‌کند و موجب تضعیف سازمان ملل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ۲۰ کشور به میزبانی آمریکا و کانادا سه‌شنبه در ونکوور گردهم آمدند تا درباره تحریم‌های سخت‌تر علیه کره‌شمالی رایزنی کنند تا نهایتا پیونگ‌یانگ از تسلیحات هسته‌ای خود دست بکشد. کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی از روند پیشرفت در ساخت موشک‌های هسته‌ای قادر به رسیدن به ایالات متحده عقب نمی‌کشد و همین مساله نگرانی‌هایی را درباره وقوع جنگی جدید در شبه جزیره کره به وجود آورده است.

وزارت خارجه روسیه گفت، دیپلمات‌های ارشد مسکو و پکن به نشست ونکوور دعوت نشده بودند و این گردهمایی عمدتا با حضور کشورهایی بود که از کره جنوبی حین جنگ ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ کره حمایت کردند و این مساله تضعیف‌کننده اعتبار سازمان ملل است.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: این شرایط اصلا قابل قبول نیست که ۱۷ کشور نقش کمک‌کننده به خود گرفته و بخواهند جای شورای امنیت را بگیرند و قطعنامه‌های آن را تفسیر کنند چرا که در آن صورت اعتبار آن دچار خدشه می‌شود. چنین تحولاتی عجولانه رخ می‌دهد و به عادی‌سازی روابط در شبه جزیره کره کمکی نمی‌کند و تنها باعث وخامت اوضاع می‌شود.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 747160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =