ایرنا نوشت: « کمال خرازی» رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران تاکید کرد که حضور آمریکا در خاک سوریه کمکی به صلح در این کشور نمی کند و جمهوری اسلامی ایران این حضور را غیرقانونی می داند.

خرازی روز پنجشنبه در حاشیه دیدار با « علی حیدر» وزیر آشتی ملی سوریه در گفت وگو با خبرنگاران خاطرنشان کرد که دولت سوریه هم تاکید دارد که آمریکا باید هرچه سریعتر خاک این کشور را ترک کند.
وی اظهارداشت:آمریکا باید اجازه بدهد مردم سوریه خودشان با یکدیگر گفت و گو کرده تا صلح برقرار شود و بتوانند از این مشکلات عبور کنند.
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران گفت که وزارت آشتی ملی سوریه تلاش دارد بین عشایر و گروه های مختلف از جمله گروه های مسلح در خاک سوریه آشتی ملی برقرار کند و تلاش های خوبی هم در این زمینه انجام داده است.
وی گفت که با آقای علی حیدر در باره راه های پیشرفت آشتی ملی در سوریه گفت وگو و نقش عوامل خارجی در آن گفت وگو کرده است.
خرازی که برای شرکت در دومین کنفرانس بین المللی«اعراب و ایران، به سمت آینده ای مشترک، امنیت، ثبات و همکاری» به لبنان سفر کرده بود، امروز از طریق این کشور وارد سوریه شد.
وزیر آشتی ملی سوریه هم گفت: بیشتر گروه های سوری بر پیشرفت آشتی ملی تاکید دارند و در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده است.
علی حیدر افزود: سوریه در این بحران پیروز خواهد شد و این پیروزی با کمک همپیمانان درحال محقق شدن است.
وی با اشاره به روابط دیرین ایران و سوریه خاطرنشان کرد که دو کشور اکنون در یک سنگر قرار دارند و با هم به پیروزی خواهند رسید.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 747181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • تقی A1 ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۸
    0 0
    حضور روسیه چطور