کارانه معوقه پرستاران پیش از عید واریز می شود

صبح امروز مراسم جشن روز پرستار در سالن اجتماعات بانک صادرات خرم آباد برگزارش شد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در این مراسم ضمن تبریک این روز خجسته و تقدیر از زحمات این قشر خدوم و بی ریا گفت: ارزش کار پرستاران به هیچ وجه با معیارهای مادی قابل قیاس نیست و اینان در خدمت رسانی در حوزه سلامت رهرو منش و ایستادگی بانوی دشت کربلا حضرت زینب کبری(س) هستند.

دکتر کوروش ساکی افزود: در پس عمل پرستاری تفکری نهفته است که ارزش این فعل را صد چندان می کند زیرا پرستار کسی که است از راحتی و آسایش خودش می گذرد تا در ارائه خدمت رسانی به بیمار جانفشانی کند.

دکتر ساکی به اشاره به آیات و رویات که خداوند کریم در چندین جا نقل می کند: ارزش برخی کارها را هفت برابر و گاه صدبرابر پاداش جبران می کند، گفت: این کدگذاری های ارزشی مختص فعل انسان است که نوع عمل و ارزش اعمال خیر را مشخص می کندو پرستاری نیز مستثنی از این قضیه نیست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه اردبیهشت ماه 93 نگاه ویژه ای روی بحث سلامت جامعه رفت و شاهد طرح تحول سلامت بودیم، گفت: این طرح محسنات زیادی داشت و نیز مانند همه طرحهای دیگر با کاستی هایی نیز مواجه بود که در برخی موارد نیاز به بازنگری داشت اما باید توجه داشت:بر این اساس طرح تحول سلامت و خصوصا ارجاع بیماران حاد اقدامات بسیار خوبی انجام گرفت و به هرحال یاری گر مردم بود.

کوروش ساکی در ادامه گریزی هم به اختلالات دریافت کارانه پرستاران زد و گفت: متاسفانه برخی از پرستاران بیش از چند ماه و مواردی یازده ماه است که کارانه خود را دریافت نکرده اند که از وزارت بهداشت و درمان پیگیری کردیم تا خدشه ای به خدمتگزاران عرصه سلامت وارد نشود.

وی تاکید کرد: طی کمیسیون تلفیقی که آماده رفتن به صحن مجلس است ان شالله بحث پرداخت کارانه ها حل خواهد شد و تا پایان سالجاری کارانه شش ماهه اول سال 96 پرداخت خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی در ادامه مشکلات حوزه دانشگاه را نیز عنوان کرد و گفت: ما ماهیانه حدود15 میلیارد تومان کارانه پرداخت می کنیم که سختی ها و فشارهای خاص خودش را برای مجموعه ایجاد می کند ولیکن وظیفه داریم تا حدی که در توانمان است نگذاریم بیش از این فشاری به جامعه پزشکی و پرستاری بیاید.

دکتر ساکی در پایان گفت: امیدوارم این سال را با خوبی به اتمام برسانیم و در سال جدید از سطوح اول هرم مازلو بیرون بیاییم و مشکلات کمتری داشته باشیم و نیز خاضعانه از تلاش پرستاران و کلیه همکاران که با ایثار و شب نخوابی های فراوان به استان خدمت می کنند، تشکر می کنم وآرزو  می کنم همواره از سلامتی بزرگترین هدیه الهی بهره مند باشید.

گفتنی ست: در این مراسم توسط رییس دانشگاه علوم پزشکی از خانوداه دو تن از جامعه پرستاری استان که طی سالجاری به رحمت ایزدی پیوستند نیز تقدیر و تشکر شد و یاد این عزیزان را گرامی داشتند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 748938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =