رضا کیانیان از مخالفت کمپینش با انتقال آب خبر داد

تسنیم نوشت: با مقوله انتقال آب به ویژه انتقال آب دریای خزر به سمنان به شدت مخالف هستیم. تجربه ثابت کرده که پروژه‌های انتقال آب به فاجعه منجر می‌شوند. چنانچه اکنون شاهد آن هستیم: هم خوزستان ناراضی است هم اصفهان. نه زاینده‌رود آب دارد نه گاوخونی نه کارون.

نشست رونمایی از کمپین «من صدای آب هستم» که مدتی است توسط رضا کیانیان، بازیگر سینما و تلویزیون تشکیل شده، پنجشنبه 30 شهریور با حضور فعالان اجتماعی و مذهبی کشور و معاون بین الملل، نوآوری و مشارکت فرهنگی- اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست در سالن همایش‌های شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران برگزار شد.

رضا کیانیان، درباره مراسم روز پنجشنبه گفت: خدا را شکر مراسم رونمایی رسمی از "کمپین من صدای آب" هستم، روز 30 شهریور با حضور فعالان محیط زیست، همه جناح‌های سیاسى، هنرمندان، روحانیون و علاقه‌مندان برگزار شد. روال مراسم این بود که پس از خوش‌آمدگویی و یک سخنرانى کوتاه، در یک پنل پنج نفر از حاضران شامل یک روحانى، جناب آقامیرى، یک نماینده سابق مجلس، سرکار خانم عشرت شایق، دبیرکمپین، آقای غفوریان، نماینده خوزستانی‌ها، آقای مهندس خدابخشی و من صحبت کنیم. گرداننده و مدیریت پنل هم به عهده دکتر کاوه مدنی دانشمند جوان آب و استاد رویال کالج لندن بود. اعلام شد حاضران سوالاتشان را به صورت مکتوب مطرح کنند و از قبل کاغذ در اختیار همه گذاشته شد.

وی درباره نحوه تشکیل کمپین "من صدای آب هستم" گفت: سال گذشته با همکارى فرهنگ سراى جوان ارومیه کمپینی تحت عنوان "من دریاچه ارومیه هستم" تشکیل دادیم که بنا بود طی سه ماه با جمع‌آوری یک میلیون امضا، درخواست مردم ایران برای احیای دریاچه ارومیه را به گوش جهان برساند. سرانجام این کمپین با بیش از یک میلیون و هفتصدهزار امضا توانست به هدف خود دست یابد. مجموعه امضاها را به همراه بیانیه‌ای به سازمان ملل بردم که قطعا در پرداخت اعتبارهاى جهانى بى‌تأثیر نبود. پس از این موفقیت ملى، به این نتیجه رسیدیم که وقت آن فرا رسیده که مردم درباره آب از دولت و مجلس به طور جدی مطالبه‌گر باشند.

کیانیان ادامه می‌دهد: سپس کمپین "من صدای آب هستم"، را اعلام کردم که سال گذشته با همکارى افسران جنگ نرم تشکیل شد و همان‌گونه که کمپین "من دریاچه ارومیه هستم" تمامی اقشار و جناح‌ها را در بر می‌گرفت، اکنون کمپین "من صدای آب هستم" می‌کوشد با یک‌صدا کردن جامعه، اهمیت بحران آب را تا حد ممکن به نمایش گذاشته و به خواست عمومى تبدیل کند چرا که بحرانی که امروز ایجاد شده حاصل تخریب این نعمت ارزشمند خداوند توسط تمام ماست و اکنون همه ما از همه گروه‌ها و جناح‌ها باید برای رفع آن در کنار هم تلاش کنیم.

وی گفت: "من صدای آب هستم"، هم مانند "کمپین من دریاچه ارومیه هستم" یک کمپین مردمی است که با استقبال قابل توجهی روبه‌رو شده است. با این تفاوت که فقط به دریاچه ارومیه محدود نمی‌شود و تمام حوزه‌های آبی کشور از دریاچه‌ها و تالاب‌ها گرفته تا رودخانه‌ها، آب‌هاى زیر زمینى و پروژه‌هاى انتقال آب را در بر می‌گیرد.‌‌ این کمپین با هیچ قدرتی کنار نمی‌آید چون مردمی است اما برای حل بحران آب، همکاری و پاسخگویى هر قدرتی را می‌پذیرد. ما نه در کنار قدرت‌ها می‌ایستیم نه در برابرشان. بلکه از آن‌ها سوال می‌کنیم و به شکل واضح و روشن و قانونى، پیگیر مطالباتمان می‌شویم.

کیانیان درباره رویکرد کمپین "من صدای آب هستم" در برابر به مقوله انتقال آب تاکید می‌کند: با مقوله انتقال آب به ویژه انتقال آب دریای خزر به سمنان به شدت مخالف هستیم. تجربه ثابت کرده که پروژه‌های انتقال آب به فاجعه منجر می‌شوند چنانچه اکنون شاهد آن هستیم: هم خوزستان ناراضی است هم اصفهان. نه زاینده‌رود آب دارد نه گاوخونی نه کارون.

این بازیگر در پایان گفت: آغوش ما به روی همه کمپین‌هاى دیگر که دغدغه آب و محیط زیست دارند باز است و دست همکاری به سویشان دراز می‌کنیم. چرا که حتی اگر تحلیل‌ها و خط مشی‌هایمان همگون نباشند، حتما اشتراکاتی وجود دارد و همین اشتراکات، نقاط وصل ما برای همکاری و نجات آب ست.

47238

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 710148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =