۰ نفر
۲۲ تیر ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۶

اظهارنظر دو مسئول درمورد آب، در روزهای گذشته قابل تامل است؛

- مسئول کمیته تخصصی محیط زیست در بخش استانداردهای صنعت آب وزارت نیرو: آب مثل نفت یک منبع ملی است و دولت به عنوان نماینده ملت می تواند آب را جابجا کند.

- عضو کمیته امنیت آب ملی: پروژه گاپ تهدید برای امنیت ملی است و نشان از برتری جویی و سلطه طلبی ترکیه از طریق اب دارد

- تفسیر: کار ما خیلی خوب و قانونی است که جریان طبیعی رودخانه را تغییر می دهیم، آب را از یک حوضه به حوضه دیگر و از یک استان به استان دیگر منتقل می کنیم و جلوی خروج آبهای مرزی را هم می گیریم چون هدف ما خدمت به کل ایرانی هاست. اما ترکیه خیلی زورگو و زیرک است که می خواهد جریان طبیعی رودخانه را عوض کند و آب را در کشورش استفاده کند. آب سرچشمه گرفته شده در کشور ما منبع ملی است اما آب سرچشمه گرفته شده در ترکیه، مال همه همسایه‌هاست. کلا فقط ما خوبیم.

بد نیست اول یک سوزن به خودمان بزنیم قبل از اینکه جوالدوز را در چشم همسایگان فرو کنیم!

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 686264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی A1 ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۲
    16 39
    جالب اینه که نه دجله و نه فرات وارد خاک ایران نمی شوند که ما ادعا کنیم ترکیه راه آب ایران را بسته است. جالبتر اینکه وقتی تاجیکستان روی رودهایی که تنها منبع آب قزاقستان و بویژه ازبکستان هستند سد می زند ، ایران از این سد سازی ها حمایت و در آن مشارکت می کند. هر موقع ما نفت و گاز مجانی به کشورهای محروم از آن بدهیم، آنوقت حق داریم از آنها آب مجانی بخواهیم.
  • بی نام A1 ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۲
    8 19
    آقا کاوه از شما دیگه انتظار نداشتیم.. سدی که ترکیه میزنه اندازه یه چیزی اندازه آب های پشت صدها سد ایران گنجایش داره. قبلا روی فرات هم همین کار رو کردن. کل بیت النهرین که گهواره تمدن بوده رو دارن نابود میکنن در حالیکه اصلا نیاز مبرمی به آبش ندارن... اینو مقایسه میکنی با سدهای زپرتی ایران؟؟ کدوم سد ایران تا حالا به کشورهای همسایه ضرر زده؟
  • بهار A1 ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
    3 9
    سد سازیهای ترکیه تاحالا باعث بدبختی ما خوزستان شده است این آقا توی تهران نشسته خبر از درد خوزستان ندارد.اروند بخشکد ؟دیگه بچهای خرمشهر چه دلخوشی دارند متاسفم هموطنان در سایت ایسنا پتیشن اعتراضی سد ایلیسو ترکیه را امضا کنید بخاطر هجوم ریزگردها بعداز اتمام ایلیسوبه کل ایران
    • حسین IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
      6 1
      با سدسازی ترکیه هیچگاه اروند نمیخشکه ساخت چندین سد روی کارون و انتقال آب کارون به اصفهانه که خوزستان را دچار مشکل کرد این نویسنده محترم هم همین را گفته اول یه سوزن به خودمون بزنیم بعد یه جوالدوز به دیگران