علم با عمل مان نمی‌خواند : چند روز پیش اعلام شد ساخت‌وساز در حریم گسل محدود و در برخی موارد ممنوع شد! و نیز اعلام شد در تهران اگر اشتباه نکنم حدود ۵۵ کیلومتر مربع حریم گسل شناسایی شده است و این امر در دستور کار شهرهای تهران، کرج، تبریز و ... است.

خوب اقدامی در راستای پاسخگویی به اقدامات بی ضابطه مسکن و شهر سازی و شهرداری و ارضای افکار عمومی پس از زلزله اخیر کرمانشاه! این حریم تعریفش چیست؟ ٥ سانتیمتر آن‌طرف چی؟ گسلها کدامند؟ همین خط های کج و موج با چه دقتی! زمین های مردم چه می‌شود؟ ۵۵کیلومتر مربع؟ بله کیلومتر مربع! و هزاران بحث علمی و حقوقی که می بایستی اول دیده شود قبل از اینکه یک شب تصمیم بگیریم و صبح ابلاغ کنیم.

اینگونه عملکرد هاست که بیشترین صدمه را به پیکره کشور وارد و در حال وارد کردن است! اگر اینگونه باشد تمام ژاپن باید با پاک کن پاک شود یا تقریبا کل کالیفرنیا با پاک کن دیگری پاک شود از سانفرانسیسکو تا سان دیاگو و مثلا کل ساختمانهای بلند این شهر ها و بیمارستانها و ،،، با لودر صاف شوند، یا پایگاه نیروی دریایی لانگ بیچ و نیروگاه هسته ای بیرون اورنج کانتی و نیروگاه هوایی سن دیاگو فعلا تعطیل شوند و ساخت ساختمانهای بلند در لس انجلس محدود شوند، چون رو یا بسیار نزدیک به گسل سن اندریاس هستند و ...

اخر کمی تامل والله چیز خوبی است؛ بله برای حریم گسل باید احترام قایل شد ولی احترام به منزله عدم ساخت نیست صد ها پارامتر در زلزله دخیل است کدام پریود به ساختمان برسد بلند یا کوتاه و...

آیا تصور عزیزان این است که مثلا اگر تا فاصله مثلا هزار متری گسل ساخته نشود تخریب نخواهیم داشت! اسباب خنده خشم الوده مرا موجب میشود. پس علم چه شد ؟

ایا ما برای طراحی حوزه نزدیک و حوزه دور روشهای طراحی نداریم که چنین حرفهای ساده اندیشانه ای می زنیم ؟ عمل عالمان ما هم اینروزها سلیقه ای شده است، انسان افسوس می خورد که با دانش فنی فوق العاده در کشور در زمینه زلزله چرا این حرفها زده میشود و چرا ساخت و ساز هنوز همان اشتباهات زلزله رودبار و منجیل را تکرار می کند.

بنده در این زلزله اخیر بجز تکرار مدهای شکست زلزله های قبلی چیز جدیدی تا بحال ندیده ام که حایز اهمیت باشد، همان اشتباهات قبلی تکرار شده است و تمامی راه حل انها را بهتر از هر کسی می دانیم.

می دانید 

تصمیمات یک شبه برای ارضاء افکار عمومی چه بلایی سر ملت می اورد؟ از فردا معاملات ملکی ها بمردم خواهند گفت این حریم است ان طرف خیابان امن است و .... گر در خانه کس است یک حرف بس است.

بنده همواره گفته و می‌گویم شهر تهران باید کوچک شود و اصرار دارم، ولی کوچک کردن یک شهر با یک قانون‌ ‌من‌دراوردی تفاوتش از زمین تا اسمان است. سه سال دیگر قانون بدلیل ناکارآمد بودن، لغو و زمین های خریداری شده حریمها صد برابر فروخته خواهند شد. اخر چرا برادر من؟

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 732473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۹
    7 0
    دم شما گرم.