۰ نفر
۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۴:۴۷

عضو اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی با اشاره به سیاست‌هایی که در دولت نهم در حوزه فرآورده‌هایی نفتی اتخاذ می‌شد، گفت: «سالانه شاید بیش از 5 تا 7 میلیارد دلار برای واردات بنزین هزینه می‌شد.»

سید حمید حسینی در کافه‌خبر خبرگزاری خبرآنلاین اظهار داشت: «در دوره اول آقای احمدی‌نژاد در رابطه با فرآورده‌های نفتی شاهد بودیم که مصرف فرآورده‌ها به شدت افزایش پیدا کرد، چون قانون تثبیت قیمت‌ها را اجرا کردند و از افزایش قیمت فرآورده‌های نفتی جلوگیری شد و نرخ ارز را نیز ثابت نگه داشتند.»

وی افزود: «سالانه شاید بیش از 5 تا 7 میلیارد دلار برای واردات بنزین هزینه می‌شد و بخشی از پرونده‌ای که آقای احمدی‌نژاد در دیوان عالی کشور دارد، به خاطر واردات بنزین است که بدون مصوبه مجلس واردات صورت گرفته است.»

 عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی در پاسخ به این پرسش که چه رانتی در این واردات وجود داشت؟ تصریح کرد: «رانتی وجود نداشت. تصمیم غلط بود. در واقع نتیجه تثبیت قیمت‌ها، مصرف شدید حامل‌های انرژی و رشد قاچاق بود.»

حسینی عنوان کرد: «در عین حال، به‌دلیل این‌که در پخش پالایشگاهی کار توسعه‌ای نکرده بودند، مجبور بودند 5 تا 7 میلیارد دلار بنزین وارد کنند؛ آن هم بنزین٦٠٠ دلاری. به عبارتی، نفت گران شده بود و بنزینی هم که وارد می‌کردیم، با قیمت‌های بالا بود.»

مشروح گفت وگو با حمید حسینی را (ایــــنــــــجــــــــــــــــــا) بخوانید.

 

35225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 734377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =