نمایشگاه نقاشی «بر بال پروانه» در شهرستان لاهیجان بر پاشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ روز گذشته پنجشنبه بیست و سوم آذر ۱۳۹۶ نمایشگاه نقاشی «بر بال پروانه» با حضور جمعی از مسئولین از علیزاده جمله مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان و هنردوستان شهرستان لاهیجان در گالری برج مظفر این شهرستان برپا شد.

در این نمایشگاه آثار پروانه خورسند برای عموم به نمایش در آمده است.

نمایشگاه نقاشی بر بال پروانه از تاریخ ۲۳ تا ۳۰ آذر صبح ها از ساعت ۹ الی ۱۲ و عصر ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ دایر است و علاقمندان می توانند از این نمایشگاه بازدید کنند.

این نمایشگاه در برج مظفر شهرستان لاهیجان واقع در روبروی باغ ملی، خیابان استقلال، جنب مخابرات سابق این شهرستان در حال برگزاری است.

رضا علیزاده مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان در حاشیه برگزاری این نمایشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرآنلاین، اظهار داشت: تنوعی که در آثار این نمایشگاه وجود دارد، قرار است بخشی از هنر پدیدآورنده آثار را به رخ بکشد و مخاطبین خودش را پیدا کند.

وی افزود: انشالله بتوانیم با برپایی اینگونه نمایشگاه ها و فضاهای فرهنگی و هنری، هم نسل حاضر را متوجه بحث های فرهنگی کنیم و هم شرایطی را به وجود بیاوریم که این پیوستگی جریان فرهنگی در نسل آینده نیز ادامه پیدا کند، به نظر بنده این از جمله موضوعات و اهداف عالی است که برگزاری این نمایشگاه و نمایشگاه های مشابه آن را دنبال می کنند.


پروانه خورسند هنرمند نقاشی است که از دوران کودکی به این هنر علاقه داشته و بدون داشتن استاد، نقاشی حرفه ای و سبک نقاشی دریافتگری را فرا گرفته است، وی اولین نمایشگاه خود را در زمانی که دانش آموز دوره دبیرستان بود برگزار کرد.


گفت و گوی کوتاه پروانه خورسند با خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین را با هم می خوانیم:


از چه زمانی به نقاشی پرداختید و چه دوره هایی را برای آموختن آن گذراندید؟

از دوران کودکی به نقاشی علاقه داشتم و در دوران دبستان تحت تعلیم 3 روزه یک استاد قرار گرفتم و اولین نمایشگاه خودم را در دورانی که دانش آموز دوره دبیرستان بودم برگزار کردم و بعد از ازدواج نقاشی را به صورت نیمه وقت انجام می دادم و هم اکنون دو سال است که دوباره این هنر را به صورت حرفه ای دنبال می کنم.

چه مدت طول کشید به یک نقاش حرفه ای تبدیل شوید؟

به دلیل نداشتن استاد، برحه زمانی برای حرفه ای شدن کمی طولانی شد و بیشتر از طریق آزمون و خطا به این مرحله رسیدم.

دلیل تفاوت در سبک های نقاشی های شما چیست؟
چون تابلو ها برای سال‌های گذشته است و برای تجربه این ها را می کشیدم، بنده شیوه هنری امپرسیونیست (دریافتگری) کار می کنم و به این سبک علاقه فراوانی دارم.

اولین اثر خود را کی به فروش رساندید؟

حدود بیست سال پیش اولین تابلو و اثر هنری خود را با قیمت 100 هزار تومان به فروش رساندم.

کشیدن هرتابلو به طور میانگین چه قدر زمان می برد؟
حداقل یک ماه، بستگی به این دارد چقدر وقت در طول روز برای کشیدن آن صرف کنید.

درباره احساس وابستگی افراد به نقاشی هایشان، آیا برای شما نیز چنین حسی اتفاق افتاده است؟

من عاشق نقاشی ام و عاشقانه نقاشی هایم را دوست دارم، خانواده بنده نیز من را خیلی تحمل میکنند چرا که برخی شب ها تا صبح به نقاشی کردن می پردازم و گذر زمان را حس نمی کنم.

آیا حاضرید زیباترین تابلو نقاشی خود را به فروش برسانید؟

نمی فروشم، بنده به یک تابلو علاقه فراوانی دارم، شاید قشنگترین تابلو نباشد اما احساسی ترین تابلو بنده است، شاید خیلی ها آن را ببینند و حتی خوششان نیاید.

تعریف شما از زیبایی و هنر چیه؟
هنر همان خداوند است خداوند همه چیز را زیبا افریده و هیچ چیز زشتی وجود ندارد، هنرمندان راحت تر زیبایی های خداوند را می بینند.

از وقتی که برای مصاحبه گذاشتید ممنونیم.

 

خبرنگار و عکاس: امیررضا علیزاده

 

 

46

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =