تسنیم نوشت:در حالی معاون توسعه ساختمان بنیاد مستضعفان از تایید غیرایمن بودن ساختمان شمالی پلاسکو توسط قوه قضائیه و شهرداری و تخریب قریب‌الوقوع آن خبر داده که عضو شورای ساختمان پلاسکو گفت: کسبه خواهان بازسازی این ساختمان هستند.

جمعه گذشته معاون توسعه ساختمان بنیاد مستضعفان از تخریب ساختمان 5 طبقه شمالی پلاسکو به دلیل نبود ایمنی خبر داد و گفت:‌  امیدواریم ظرف روزهای آینده مجوز تخریب ساختمان 5 طبقه را دریافت کنیم، این ساختمان با ضوابط امروز نمی‌خواند و همه سه دستگاه (قوه قضائیه، شهرداری و بنیاد مستضعفان) می‌گویند این ساختمان ایمنی ندارد.

خواجه دلویی با یادآوری این‌که ساختمان 5 طبقه پارکینگ ندارد و دسترسی این ساختمان از محل برج بوده و دلیلی برای ماندن آن نیز وجود ندارد،‌ اظهار کرد: بر اساس محاسبات صورت گرفته به حق تمام صاحبان سرقفلی پلاسکو پاسخ داده می‌شود.

وی بیان کرد:‌ساختمان جدید پلاسکو حدود 100 هزار مترمربع شامل 56 هزار مترمربع زیربنای مفید و مشاع (در قالب 8 طبقه) و 46 هزار  مترمربع پارکینگ (در قالب 5  طبقه) زیربنا خواهد داشت.

این در حالی است که حسین رضازاده عضو شورای ساختمان پلاسکو در گفت‌وگوی ویژه خبری با اشاره به اینکه پس از گذشت یکسال از حادثه پلاسکو اتفاق مثبتی رخ نداده است، گفت: قسمت شمالی ساختمان پلاسکو که 286 مغازه سالم دارد و کسبه خواهان بازسازی و مقاوم سازی آنجا هستند.  کسبه ساختمان پلاسکو خواهان اعاده وضعیت سابق و خواستار ساخته شدن برج پلاسکو در جای سابق هستند.

وی ادامه داد: درصد سود وامی که دولت برای کسبه پلاسکو در نظر گرفته بالا و 18 درصد است و کسبه رغبتی به آن ندارند و تاکنون فقط یک نفر توانست این تسهیلات را اخذ کند و استمهال بانکی هم انجام نشده است.

وی افزود:‌ قرار بود اداره مالیات تا پایان سال 94 قضایا را حل و فصل کند و معافیت هایی را در نظر بگیرد کسبه را به کمیسیونی دعوت و آنها را بدهکار می کند.

 

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 747860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =