نمایشگر با وضوح تصویری بالاتر را روی گوشی خود ترجیح می‌دهید یا عمرباتری بیشتر؟

اگر میان داشتن نمایشگر باکیفیت بالا و عمر بیشتر باتری یکی را بخواهید انتخاب کنید؛ کدام را ترجیح می‌دهید؟

به گزارش خبرآنلاین، فورن ارنا با انتشار نتایج یک نظرسنجی سعی کرد تا نظر کاربران سایت خود را در این مورد جویا شود. سؤال اصلی این بود که آیا حاضرید وضوح تصویری بالا و اسکرین باکیفیت را فدای عمر بالاتر باتری کنید؟

تا لحظه انتشار خبر بیش از 76 درصد ازمجموع 554 نفر که در نظرسنجی شرکت کرده بودند، نظرشان بر این بود که حاضرند باتری بهتری در مقایسه با رزولوشن QHD داشته باشند و بدین ترتیب تأکید کردند که عمر بالاتر باتری را به نمایشگر QHD ترجیح می‌دهند.

البته سؤال طوری طراحی‌شده که از اسکرین با رزولوشن QHD می‌گوید که این روزها روی گوشی‌های پرچم‌دار وجود دارد و این در حالی است که سازندگان سعی کرده‌اند در طراحی گوشی، تلورانس میان نمایشگر باکیفیت و باتری با عمر بالاتر برقرار کنند و این هنر معماری سازندگان گوشی است که بتوانند هر دو را به کاربران عرضه کنند.

نتایج نظرسنجی / جدول زیر



متأسفانه این روزها اغلب گوشی‌های گران‌قیمت بازار مشکل باتری دارند و افزودن رم بالاتر از 4 گیگ نیز بر مشکل باتری خوری افزوده است.

برخی سازندگان مانند اپل که همیشه مشکل باتری خوری داشته‌اند، اخیراً سعی کرده‌اند تا به‌سوی نمایشگرهای AMOLED بروند تا بر عمر باتری بیفزاند و این اتفاق در اپل به‌زودی باعرضه آیفون 8 رخ خواهد داد.

در نمودار زیر عمر باتری روی گوشی‌های روز دنیا را مشاهده می‌کنید و این در حالی است که سازندگان، نمایشگر با رزولوشن QHD (و بالای 500 پیکسل در هر اینچ) را در کنار حجم باتری 3000 تا 3500 میلی‌آمپر ساعت و ظرافت اجباری، سازگاری داده‌ اند.


 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 647262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۷
    11 6
    من هر دو را دوست دارم و این سازندگان هستند که باید فناوری شونو توسعه دهند که منِ کاربر بتونم هم لذت دیدن رو ببرم و هم شارژ بیشتر
  • دهه شصتی EU ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۷
    11 2
    من اس ۶ دارم باطریش خیلی ضعیفه اما خوب کیفیت صفحه اش عالیه،،،هر دو مورد در کنار هم خوب بهتره،،،فعلا که پاور بانک کارمونو راه انداخته