نخستین مرکز مشاوره مامایی کهگیلویه و بویراحمد  افتتاح شد

اولین مرکز مشاوره مامایی استان با حضور مدیرگروه مامایی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و رئیس زایشگاه بیمارستان امام سجاد افتتاح شد.

به گزارش خبرگاری خبرآنلاین از یاسوج،سحر یزدانبخش ، موسس این مرکز گفت: چند سالی است وزارتخانه مجوز راه اندازی این مراکز را داده و به همین دلیل ما در استان بر نخستین بار این مرکز را راه اندازی و افتتاح کردیم.

جهانبخش ادامه داد: در این مرکز مشاوره هایی برای قبل از بارداری، مراقبت های دوران بارداری ، غربالگری ، ورزشها و آموزش های مخصوص زایمان فیزیولوژیک به بانوان ارایه می شود ضمن آنکه خدمات و مراقبت های اورژانسی مامایی به کسانی که شرایط جابجایی نداشته و یا در استراحت مطلق هستند در منزل ارایه می شود.

وی یادآور شد این مرکز تنها مرکزی است که مجوز حضور ماما همراه بیمار در بیمارستان و در حین زایمان را دارد. و تا دو ساعت پس از زایمان بر بالین مادران حضور خواهد داشت و ۶ ساعت پس از آن نیز به آنان ارایه خدمت می کند.

وی با بیان اینکه تعرفه خدمات ارایه شده در مرکز از سوی وزارت بهداشت تعیین می شود گفت:در حال حاضر این مرکز با بیمارستان امام سجاد قرار داد دارد و با توجه به اینکه یکی از آیتم و شاخص ای اعتبار بخشی به بیمارستانها تعداد زایمانها با حضور مامای همراه است پیش بینی می شود سایر بیمارستان های استان نیز از آن استقبال کنند.

یزدانبخش تاکید کردیکی از روشهای کاهش درد زایمان و داشتن خاطره خوب از زایمان این است که مامای همراه و آگاه از پروسه زایمان در کنار مادر باشد چرا که بسیاری از استرسهای زنان حین زایمان به خاطر بی اطلاعی است و بسیاری از کسانی که زایمان اول هستند و تجربه ندارند تمایل زیادی به داشتن یک همراه مطلع دارند.که با افتتاح مرکز مشاوره زایمان این مساله حل خواهد شد.

وی یاداور شد خدمات مرکز به پروسه زایمان ختم نمی شود و پس از زایمان نیز مشاوره های پس از زایمان، ارایه ورزشهایی برای فیتنس و بازگشت بدن به حالت طبیعی ابه زنان آموزش داده می شود تا دغدغه های پس از بارداری نیز از بین برود.

وی اضافه کرد از یکی از ماماهای نمونه کشوری و تعدادی از ماماهای برجسته استان در این مرکز مشغول به فعالیت هستند که در ادامه کار به تعداد این ماماها افزوده خواهد شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 732012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =