۰ نفر
۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰
بهترین گزینه برای بازگشت امید به سینما

محمدرضا عباسیان

در دهه 70 و اوج فعالیتم در حوزه تولید مستندهای كانون‌های بحران از افغانستان و پاكستان تا عراق و لبنان و بوسنی و كوزوو، شیرین‌ترین تجربه‌ام همكاری با مركز سیمافیلم به ریاست محمدمهدی حیدریان بود.

احمد پورنجاتی، معاونت وقت سیما، ما را به سیمافیلمی فرستاد كه در اوج تولید سریال‌های فاخر بود و در كمال تعجب كار به ظاهر كوچك ما در هیاهوی پروژه‌های بزرگ گم نشد و شخص محمدمهدی حیدریان مستقیماً از تولیدات ما حمایت می‌كرد. او نه تنها از حوزه اختیاراتش در مركز سیمافیلم كه حتی از تمامی ارتباطاتش با بخش‌های مختلف حاكمیت و از جمله وزارت امور خارجه بهره می‌برد و ماحصل این همكاری مجموعه مستندی از كوزوو و مجموعه دیگری از بحرانی‌ترین روزهای افغانستان پس از شهادت دیپلمات‌هایمان در مزارشریف شد. آن زمان اگر ارتباط ویژه حیدریان با مسئولان وقت وزارت خارجه نبود، این كارها ثمر نمی‌داد و حتی سنگ بنای سفرها و مستندهای متعدد دیگر هم در افغانستان از همان زمان بنا نهاده شد.

خاطرات متعددی از آن روزها و مشخصاً همراهی‌های آقای حیدریان در خاطرم مانده که مهم‌ترین آن دیدار با گلبدین حکمتیار است. گلبدین حكمتیار، رهبر حزب اسلامی افغانستان، در آن روزها در تهران زندگی می‌كرد و گاهگاهی به دیدنش می‌رفتم. در روزهایی كه تازه اسم اسامه بن‌لادن بر سر زبان‌ها افتاده بود، حكمتیار مدعی بود كه بن‌لادن زیر سایه او پر و بال گرفته است. در دیداری از او خواستم اگر خیلی به بن‌لادن نزدیك است، امكانی فراهم كند تا ما به افغانستان و ملاقات بن‌لادن برویم و او هم موافقت كرد و تنها نامه‌ای از صداوسیما درخواست كرد. بلافاصله از دفتر حکمتیار در نزدیكی پارك جمشیدیه به سراغ حیدریان در خیابان دكتر حسابی الهیه رفتم و طرح موضوع كردم. در كمال تعجب با دفتر دكتر لاریجانی ریاست سازمان تماس گرفت و درخواست ملاقاتی فوری كرد. در دفتر حیدریان نشستم تا رفت و برگشت و گفت آقای لاریجانی با اصل سفر و مصاحبه با بن‌لادن موافقت كرده كه همین مقدمات سفرم شد به مناطق تحت كنترل طالبان در افغانستان و البته تلاش ناكام برای دیدار با بن‌لادن تنها 6 ماه قبل از واقعه 11 سپتامبر كه خود داستان مفصلی دارد.

ذكر این خاطره بهانه‌ای است برای خوشامدگویی برای بازگشت آقای مهندس حیدریان به كابین فرماندهی كشتی به گل نشسته سینمای ایران. فردی كه سالیان بسیاری را در سینما و تلویزیون گذرانده و آشنایی كامل با بند بند اركان سینما دارد. حتماً دوره دروغ‌پراكنی و پرداختن به دغدغه‌های اصلی سینما پایان یافته است. حیدریان بهترین گزینه برای بازگشت تدبیر و امید به سینماست در آستانه بهار.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 644021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
    4 0
    جای شما تنگ شده بود مگه؟
    • بی نام IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
      3 0
      اخه بساط رزق و روزي مدتي براشون تنگ شده بود