با هدف بررسی چالش ها و مشکلات پیش روی آموزش و پرورش در ساماندهی منابع انسانی با حضور رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش جلسه کمیته برنامه ریزی به میزبانی آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان خرم آباد برگزار شد .

به گزارش خبرآنلاین لرستان، رئیس مرکز برنامه ریزی نیروی انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش ، ظرافت ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش را به جابجایی مسافران دو هواپیما تشبیه کرد که باید در هوا جابجا شوند و این امر طوری صورت گیرد که مخاطره ای به وجود نیاید .

اسفندیار چهار بند به صدور ابلاغ کلیه کارکنان مدارس حداکثر تا هفته اول مهر ماه اشاره کرد و گفت : تا 10 مهر ماه ابلاغ موظف و غیر موظف همکاران جمع بندی شده و به ریاست سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام خواهد شد .

وی با تاکید بر اهمیت دوره آموزش ضمن خدمت فرهنگیان گفت : 41 عنوان محتوای الکترونیکی آماده بارگذاری است که همکاران محترم می توانند با ثبت نام در این دوره ها شرکت کنند .

وی با تاکید بر اهمیت تصمیمات شورای مدرسه افزود : تصمیم گیری در خصوص مسائل آموزشی و پرورشی مدرسه برعهده شورای مدرسه است که پس از تصویب توسط مدیر آموزشگاه اجرایی و عملیاتی می شود

رییس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش خبر خوشی هم به معلمان روستایی داد و گفت : در مدارس 5 پایه یا 6 پایه روستایی در صورت وجود فضای فیزیکی و با در نظر گرفتن حد نصاب می توان به جای یک معلم از دو معلم استفاده کرد .

وی در ادامه گفت : تجمیع کلاس های عمومی نیاز نیست انجام گیرد البته به شرط آنکه اضافه کار ایجاد نشود .

عبدی پور معاون پژوهش و برنامه ریزی منابع انسانی آموزش و پرورش لرستان هم با تاکید بر تفویض اختیار به ادارات کل آموزش و پرورش استان ها گفت : وزارت آموزش و پرورش در زمینه های تامین منابع انسانی ، جلوگیری از ورود نیروهای غیر مرتبط و غیر متخصص ، عملیاتی کردن نظام جامعه آموزش و پرورش و برنامه محور کردن بر اساس سند تحول بنیادین به ادارت کل تفویض اختیار کرده است .

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک خرم آباد با بیان آمار 40 هزار نفری دانش آموزان حوزه کاری خود گفت : از این تعداد 21هزار و575 دانش آموز در دوره ابتدایی و مابقی در دوره های اول و دوم متوسطه مشغول به تحصیل هستند .اسداله عباس زاده افزود : ساماندهی بهینه نیروی انسانی نیازمند برنامه ریزی و سازماندهی دقیق منابع انسانی است .

وی به ارتقای میانگین نمرات نهایی دانش آموزان طی سه سال گذشته اشاره کرد و گفت : در سال 93 حدود 8 صدم درصد میانگین نمرات نهایی دانش آموزان ارتقاء یافت و این رشد در سال 94 به 18 صدم درصد و در سال 95 به 55 صدم درصد رسید در حالی که میانگین ارتقای نمرات نهایی دانش آموزان استان 34صدم درصد بود . عباس زادهرشد میانگین نمرات رشته های فنی حرفه ای و کاردانش را یک نمره و 9 صدم درصد عنوان کرد و افزود : این ارتقای میانگین نمی تواند بدون برنامه ریزی ، تلاش و جدیت حاصل شود .

وی در ادامه به توفیقات دانش آموزان دوره های مختلف تحصیلی در عرصه های علمی ، پژوهشی ،فرهنگی ،هنری اشاره کردو گفت : د انش آموزان این ناحیه در کنکور سراسری ، المپیادها ، جشنواره های جابر ، نوجوان و جوان خوارزمی ، فراخوان پرسش مهر ریاست جمهور و مسابقات فرهنگی هنری هم توفیقات بسیار خوبی کسب کرده اند .

عباس زاده توفیقات د انش آموزان را منحصر به رقابت های استانی و ملی ندانست و تصریح کرد : در مسابقات فرهنگی اکسپو قزاقستان ، مسابقات هنری آسیایی در امارات متحده عربی و مسابقات جهانی ریاضی که به میزبانی هندوستان برگزار شد دانش آموزان این ناحیه موفق به کسب عناوین برتر شدند .

عباس زاده در ادامه تاکید کرد : کار در آموزش و پرورش ، یک کار تیمی است و مانند یک فرایند باید همه اعضا فعال بوده و وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند .

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 711150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =