ایرنا نوشت: حزب مخالف کارگر استرالیا روز یکشنبه شکست در انتخابات فدرال را پذیرفت و راه برای 'مالکوم ترنبول' نخست وزیر به منظور حفظ قدرت و تشکیل دو باره کابینه باز شد.

شمارش آرا انتخابات 8 روز پس از این ماراتن استرالیا همچنان ادامه دارد، اما 'بیل شورتن' رهبر حزب کارگر، گفت که دولت ائتلاف حاکم به رهبری 'مالکوم ترنبول' کرسی های لازم را در مجلس نمایندگان برای حفظ قدرت کسب کرده است.

براساس گزارش 'اس.بی.اس'، وی قول داد حزب کارگر با ائتلاف حاکم در زمینه های مشترک همکاری کند.
دولت محافظه کار حاکم به احتمال زیاد تنها کرسی های لازم را در پارلمان به دست آورده، اما به احتمال زیاد نیازمند حمایت اعضای مستقل مجلس برای تشکیل کابینه و تصویب قوانین در آینده است.

وی در ملبورن گفت: روشن است که مالکوم ترنبول و ائتلافش می تواند یک دولت تشکیل دهد و به او تبریک می گویم.
آماری که بر صفحه تارنمای شبکه'ای.بی.سی' استرالیا قرار دارد نشان می دهد ائتلاف حاکم 74 کرسی پارلمان را بدست آورده و حزب کارگر در عدد 66 متوقف است و ائتلاف حاکم ضمن مذاکره با نمایندگان مستقل برای کسب حداکثر حامی در مجلس به منظور تشکیل کابینه که دستکم 76 کرسی است، موفق بوده است.

نخست وزیر استرالیا نیز ادعا کرد ائتلاف حاکم در انتخابات فدرال پیروز شده و اکثریت را در پارلمان فدرال کسب کرده است.
وی از پیشنهاد رهبر حزب کارگر برای پیدا کردن 'زمینه های مشترک' برای همکاری استقبال کرد و گفت: باید در پارلمان جدید حسن نیت داشت. این انتخابات به صورت مسالمت آمیز انجام شد. این چیزی است که ما باید آن را جشن بگیریم.
مالکوم ترتبول به داشتن دیدگاه‌های پیشرو در زمینه تغییرات آب و هوایی شهرت دارد و گفته است می‌ خواهد رشد اقتصادی استرالیا را وارد مرحله تازه ‌ای کند.

استرالیا متشکل از 8 ایالت و ناحیه مستقل با سیستم فدرالی بر پایه فعالیت احزاب و انتخاب نمایندگان فدرال اداره می ‌شود.
انتخابات فدرال استرالیا که روز شنبه گذشته برگزار شد مهمترین رویداد رای گیری در این کشور محسوب می شود که منجر به تشکیل پارلمان و کابینه دولت و انتخاب نخست وزیر می شود.

انتخابات فدرال استرالیا به طور معمول هر سه سال یک بار برگزار و هدف از برگزاری آن مشخص شدن چهار فرد - گروه تصمیم ساز و اجرایی مهم کشور یعنی 76 نماینده مجلس سنا، 150 نماینده مجلس نمایندگان، نخست وزیر و کابینه دولت استرالیا است.

انتخابات امسال فدرال استرالیا (مجلس نمایندگان و سنا) پیش از موعد برگزار شد و دلیل آن انحلال مجالس توسط نخست وزیر بود.
ترنبول پس از آنکه قانونگذاران مجلس سنا، دو لایحه پیشنهادی از سوی دولتش را رد کردند، با منحل کردن هر دو مجلس نمایندگان و سنا، زمینه را برای انتخاب 226 نماینده (150 نماینده مجلس نمایندگان و 76 نماینده مجلس سنا) فراهم کرد.

پس از پایان شمارش آراء انتخابات، چهل و پنجمین پارلمان استرالیا تشکیل و نخست وزیر آینده استرالیا تعیین خواهد شد که با پیروزی ائتلاف حاکم و رایزنی ها مالکوم ترنبول بار دیگر نخست وزیر خواهد بود.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 554754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =