با ترویج ورزش پهلوانی می توانیم گام های مؤثری در ریشه کنی تهاجم فرهنگی در جامعه برداریم

سلیمان دهرویه رئیس هیأت ورزش پهلوانی و زورخانه ای شهرستان سمنان گفت: با گسترش و ترویج پهلوانی و فرهنگ-سازی برای جذب نوجوانان و جوانان به این رشته ورزشی، ورزشکاران با شخصیت و منش امام علی(ع) آشنا خواهند شد

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین سلیمان دهرویه با اشاره به روز 17 شوال روز فرهنگ پهلوانی و زورخانه ای و سالروز پیروزی تاریخی حضرت علی(ع) بر عمربن عبدود در جنگ خندق گفت: باید روز به روز شاهد اشاعه فرهنگ پهلوانی که برگرفته از منش امام علی(ع) است در بین آحاد جامعه باشیم.
وی افزود: در ورزشی که با نام علی(ع) شروع می شود ورزشکاران را در مسیر ادب و جوانمردی قرار خواهد داد.
ایشان خاطر نشان کرد اگر تأثیرات اخلاقی، ارزشی و تربیتی ورزش باستانی در جامعه خصوصاً در نسل جوان نهادینه گردد تهاجمات فرهنگی ریشه کن خواهد شد.
سلیمان دهرویه گفت امام علی(ع) تنها با فتح خیبر اسوه و الگو نیست بلکه اخلاق ادب جوانمردی، ایثار و از خودگذشتگی امام علی(ع) است که این شخصیت گرانسنگ را به عنوان چهره ای بی مثال معرفی می کند و به عبارتی قدرت در کنار اخلاق ورزشکار را به تکامل خواهد رساند.
رئیس هیأت ورزشی پهلوانی و زورخانه ای شهرستان سمنان خاطر نشان کرد: جامعه ای سالم است که در آن حرکت و پویایی وجود داشته باشد و این بدون ترویج ورزش در جامعه مهیا نخواهد شد و این امر در ورزش پهلوانی بهتر نمو پیدا می¬کند .
ایشان با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ ورزش یکی از راهکارهای مناسب برای جلوگیری از بسیاری از معضلات اجتماعی است گفت با فراهم شدن بسترهای لازم برای ایجاد نشاط و شادی در جامعه می توان اوقات مناسبی را برای جوانان مهیا نمود.
وی افزود: نام امام علی(ع) است که تمام داشته های زورخانه هاست و این نوای مرشد است که برای نام علی ضرب می گیرد و به نماد مروت و جوانمردی ادای احترام می کند.
وی گفت: زورخانه محل تکامل انسان است در زورخانه انسانیت و اخلاق و بزرگ مردی ملاک است و داشتن عضلات ورزیده زیاد به چشم نمی آید و در اولین قدم حضور باید سر فرود آید و با فروتنی وارد زورخانه شویم و این اولین درس مکتب پهلوانی است.
ایشان با تأکید بر اینکه زورخانه دانشگاه انسان شدن و انسان ماندن است اظهار داشت امروزه آنقدر حاشیه ها و جنجال¬ها در گوشه و کنار دنیای ورزش به چشم می خورد که دیگر نمی توانیم آن چهره دلنشین و واقعی ورزش را مشاهده کنیم اما یکی از آن مکان¬هایی که بکر باقی مانده است و ورزش می تواند به ماهیت وجودی خود افتخار کند گود زورخانه است.
رئیس هیأت ورزش پهلوانی و زورخانه ای شهرستان سمنان یکی از مزیت¬ها و ویژگی های ورزش پهلوانی را احترام به پیشکسوتان و رعایت آداب اخلاقی و رفتاری عنوان کرد که از امام علی(ع) به ارث رسیده است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 685398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =