ایرنا نوشت:عملیات اجرایی اولین و بزرگترین طرح تولید محصولات گلخانه ایی استان ایلام روز چهارشنبه در آیینی با حضور استاندار ایلام، معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل بانک کشاورزی در منطقه محروم هلیلان در شهرستان چرداول آغاز شد.

این طرح در زمینی به مساحت 15 هکتار احداث می شود که فضای گلخانه ای آن 10 هکتار و نیم است و امکان استقرار 21 واحد تولیدی در قطعات پنج هزار متری در آن فراهم می شود.
برای اجرای این طرح بزرگ کشاورزی استان ایلام که با مشارکت یک شرکت هلندی با استفاده از به روز ترین تجهیزات و امکانات ساخته می شود، 272 میلیارد ریال سرمایه گذاری خواهد شد که 192 میلیارد ریال آن تسهیلاتی است که بانک کشاورزی آن را تامین و پرداخت می کند.
مدت اجرای این طرح 15 ماه در نظر گرفته شده و برای 90 نفر به صورت مستقیم و 200 نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد خواهد کرد.
در این مجتمع گلخانه ایی کشت و تولید محصولاتی از جمله گوجه فرنگی، فلفل، بادمجان و خیار پیش بینی شده و سالاه هفت هزار تن از این محصولات تولید و روانه بازار مصرف می شود.
وزارت جهاد کشاورزی با هدف کاهش مصرف آب، افزایش راندمان تولید و تولید محصولات بیشتر، ایجاد و احداث طرح های تولید محصولات گلخانه ایی را در کشور به عنوان رویکرد اصلی خود در دستور کار قرار داده است.
به گزارش ایرنا، معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی به همراه مدیرعامل بانک کشاورزی کشور روز چهارشنبه به منظور شرکت در آیین کلنگ زنی دو طرح بزرگ کشاورزی به استان ایلام سفر کردند.
استان ایلام دارای 340 هزار هکتار اراضی زراعی و شش هزار هکتار اراضی باغی است، گندم، جو، کلزا، ذرت، انگور و لیمو بیشترین میزان تولید محصولات کشاورزی این استان را به خود اختصاص داده اند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 690748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =