آیت‌الله جنتی: نباید سپاه را به اسم «تفنگدار» مورد هجمه قرار داد/هشدار نسبت به فتنه و براندازی نظام

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه باید بر روی مسائلی که رهبری نسبت به آنها حساس هستند بیشتر احساس وظیفه داشته باشیم، اظهار کرد: مسئله آتش به اختیار یکی از آن مواردی است که مردم باید به جبران کم کاری کسانی که در جاهای مختلف مسئولیت دارند و کاری پیش نمی برند، وارد صحنه شده و کارها را انجام دهند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری‎ها، آیت الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری صبح امروز در دومین جلسه مشترک هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با کمیسیون های داخلی دوره پنجم ضمن تبریک دهه کرامت گفت: ما باید در درجه اول خودمان قدر این مجلس را بدانیم، چراکه این بالاترین رکن در نظام است و هیچ رکن و نهاد دیگری قابل مقایسه با این مجلس نیست. مجلس خبرگان رهبری با قلب نظام در ارتباط است. اعضای مجلس خبرگان باید همیشه مراقب اوضاع گوناگون منطقه باشد و تحرکات از جانب دوستان و دشمنان را رصد کنند.

رئیس مجلس خبرگان اظهار کرد: مسئله انقلابی بودن خبرگان و انقلابی عمل کردن اعضای آن مسئله ای است که رهبری هم آن را تایید و تاکید کردند چراکه با حرکت عادی نتیجه کم و ضعیفی خواهیم گرفت. بنابراین هر کس باید چه به صورت فردی و چه جمعی احساس وظیفه داشته باشد.

وی تصریح کرد: باید بر روی مسائلی که رهبری بر روی آن حساس هستند، حساس باشیم و این حساسیت را هم به مردم منتقل کنیم. به طور مثال مسئله فتنه را بیش از ۱۰۰ مرتبه ایشان مطرح کردند که این مسئله می طلبد که بر روی این موضوع بسیار فکر و کار انجام داد. مسئله فتنه و براندازی نظام را نباید رها کرد و این مخصوص به یک زمان خاص نیست. دشمن همواره به فکر براندازی نظام است ما باید این را باور داشته باشیم و به مردم نیز این باور را منتقل کنیم.
آیت الله جنتی گفت: سپاه در تمام عرصه‌های خدماتی، بهترین کارها را عرضه کرده است، پس نباید آنان را به اسم تفنگدار مورد هجمه و در واقع سیاست‌های آمریکا را پیاده کرد.

دبیر شورای نگهبان گفت: مسائلی اقتصادی، سیاسی و فرهنگی مسائل حاشیه ای و فرعی هستند چراکه اسلام و نظام اسلامی موضوعیت اصلی و محوریت اصلی مخالفت دشمنان با ماست. برخی از دشمنان می گفتند که نظام جمهوری اسلامی نمی تواند به ۴۰ سالگی هم برسد و البته اینها را بر اساس فکر و برنامه مطرح می کردند.  در این برهه بنابراین چه باید کرد؟ ابتدا باید نقشه آنها را بدانیم و ببینیم که آیا در مقاطع مختلف آنها توانستند اقدام و کار خاصی را انجام دهند یا خیر و به چه صورت و از کجا؟ وظیفه مجلس خبرگان در این مقطع کنونی بصیرت افزایی و آگاهی افزایی است.

رئیس مجلس خبرگان ادامه داد: مسئله ای دیگر که امروز مطرح شده موضوع تحریم های بی سابقه ای است که طرف مقابل علیه ما به کار گرفته است، دشمنان می خواهند به جنگ با رهبری بروند اما مستقیم این کار را نمی کنند و بلکه به سپاه می تازند که در برابر دشمنان سینه سپر کرده و بازوی رهبری به حساب می آیند و منشا ارائه خدمات بسیاری به مردم کشور هستند.

وی خاطرنشان کرد: مسئله انتفاضه جدیدی که در فلسطین به وجود آمده مسئله مبارکی است، آنها در برابر دشمن سینه سپر کردند و موفق شدند از گیت های عبوری مسجد الاقصی دو اسلحه وارد آن منطقه کنند که کار بزرگ و قابل تقدیری است.

رئیس مجلس خبرگان در پایان یادآور شد: بنابراین باید به مسئله اولین قبله مسلمین حساسیت بالایی داشته باشیم و امیدواریم بتوانیم از این قبیل جلسات نتیجه مناسبی را به دست آورده و در محضر رهبر معظم انقلاب سرافراز باشیم.

27219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 691072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =