ایسنا نوشت: حسین قناعت،کارگردان سینما از اکران فیلم "قهرمانان کوچک" در اواخر تابستان و بعد از پایان اکران فیلم "سارا و آیدا" خبر داد و درباره‌ی حمایت از اینگونه سینمایی گفت: اگر آموزش پرورش در کنار نامه‌های حمایتی، حمایت عملی هم از این سینما بکند، مطمئن‌ام که سینمای کودک بیشتر از آنچه که هست، متحول خواهد شد.

حسین قناعت با اشاره به اینکه مخاطب فیلم سینمایی «قهرمانان کوچک»، کودک‌ها، نوجوانان و خانواده‌ها هستند، گفت: ما متاسفانه گروه کودک و نوجوان نداریم و اکنون فیلم‌های کودک و نوجوان مانند دیگر فیلم‌ها اکران می‌شود، در حالیکه هر چیزی که بتواند به اکران بهتر فیلم‌های کودک و نوجوان یاری برساند مانند تشکیل گروه کودک و نوجوان می‌تواند مفید باشد.

این کارگردان سینما با بیان اینکه "سینمای کودک نیاز به حمایت دارد" افزود: سینمای کودک مخاطبینش کسانی هستند که باید به سینما برده شوند ولی سینمای بزرگسال به این صورت نیست و کسی که به این سینما می‌رود خودش تصمیم می‌گیرد کدام فیلم را ببیند. باید شرایطی را ایجاد کرد که پدر و مادرها مجاب شوند، با توجه به گرفتاری‌هایی که دارند،بچه‌های‌شان را به سینما ببرند.

وی در ادامه افزود: این سینما برای سر پا بودن،علاوه بر نگاهِ به روز فیلمساز هم در هنگام ساخت و هم زمان اکران نیاز به حمایت بیشتر دارد.

قناعت با بیان اینکه خوشبختانه فیلم " قهرمانان کوچک" توانسته برای نمایش سرگروه بگیرد، گفت: فیلم «دزد و پری» 1 با وجود گرفتن پروانه‌ی زرّین بهترین فیلم از نظرتماشاگران، بعد از یک سال و نیم توانست در گروه آزاد اکران شود که فروش خوبی هم داشت، اما اگر می توانست سر گروه داشته باشد شاید تعداد سالن‌های بیشتری در اختیارش قرار می گرفت و می‌توانست با مخاطبین بیشتری ارتباط برقرار کند، اما اکنون این اتفاق برای "قهرمانان کوچک" افتاده و توانسته سرگروه بگیرد بنابراین امیدوارم که با تبلیغات خوب این فیلم بتواند فروش بهتری داشته باشد.

او با اشاره به اینکه فیلم سینمایی " قهرمانان کوچک" اولین فیلم کمدی رزمی سینمای کودک و نوجوان است گفت: مطمئن ام مردم اگر این فیلم را ببیند از آن استقبال خواهند کرد و برایشان سرگرم کننده خواهد بود. قهرمانان ما چند کودک و نوجوانِ تکواندو کار واقعی هستند که صحنه‌های اکشن را هم خودشان بازی کرده‌اند.

او یادآور شد: در جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان از فیلم استقبال خوبی شد و بلیت‌های آن از روز قبل پیش فروش می‌شد که باعث دلگرمی ما بود. من امیدوارم که با تبلیغات و اطلاع رسانی خوب، این فیلم فروش خوبی داشته باشد چون علاوه بر ارتباط با کودکان و نوجوانان، با خانواده‌ها نیز ارتباط برقرار خواهد کرد و پدر و مادرهایی هم که همراه بچه‌ها به سینما می‌آیند ،خسته نخواهند شد.

حسین قناعت با تاکید بر اینکه اگر مثل گذشته، دوباره گروه کودک و نوجوان تشکیل شود بسیار مفید خواهد بود افزود:اگر یک گروهی تشکیل شود و تعدادی سالن مشخص در اختیار فیلم‌های کودک قرار بگیرد که در طول سال فقط فیلم کودک اکران کند تا پدر ومادرها بتوانند هر زمان که دوست داشتند بچه هایشان را به سینما ببرند بسیار مفید است. در سالهای دور هم همین گونه بود و مردم می‌دانستند که در طول سال در جای مشخصی فیلم کودک اکران می‌شود، ولی الان دیگر اینها تبدیل به رویا شده است.

وی در ادامه اضافه کرد: در این دوسال اخیر شورای راهبردی سینمای کودک، با وجود اینکه عده‌ای به آن انتقاد دارند، به نظر من چون از افرادی تشکیل شده است که اهل و پیشکسوت سینمای کودک هستند، خوب عمل کردند. بیشتر فیلم هایی که امسال در جشنواره حضور داشتند، مخاطب پسند بودند و این نتیجه و سلیقهی همان شورا بود، خبر دارم که این عزیزان در تلاش و رایزنی هستند تا در زمینه‌ی اکرانِ خوب هم اتفاقات ویژه‌ای برای سینمای کودک بیفتد.

کارگردان فیلم سینمایی"قهرمانان کوچک" با اشاره به اینکه " اگر آموزش پرورش از سینمای کودک حمایت کند می‌تواند اتفاقات ویژه‌ای را رقم بزند" بیان کرد: بعضی فیلم‌های کودک اگر اکران مناسب شوند به لحاظ فروش از فیلم های بزرگسال چیزی کم ندارند، و اگر آموزش پرورش هم حمایت بکند که البته به خاطر تجربیات شخصی‌ام امیدی به کمک های آموزش پرورش به خاطر بروکراسی دست و پا گیر آن ، ندارم، مطمئن هستم که سینمای کودک می‌تواند متحول شود.

وی در پایان صحبتهایش به اکران فیلم «دزد و پری» 1 در یکی از شهرستان‌ها اشاره کرد و افزود: ما فیلم «دزد و پری» را با نامه حمایت آموزش پرورش برای حمایت از اکران به اداره‌ی مرکزی آموزش و پرورش یکی از شهرستان‌های اطراف تهران بردیم. با وجود اینکه فیلم پروانه نمایش و ساخت داشت و در تهران در حال اکران بود، در آن شهرستان از ما خواسته شد که قسمت های شاد و آواز فیلم را در بیاوریم و بقیه را برای بچه‌ها نمایش دهیم. همه‌ی این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که میلیون‌ها مخاطب بالقوه سینمای کودک دست آموزش پرورش است. اگر آموزش پرورش در کنار نامه‌های حمایتی، حمایت عملی هم از این سینما بکند، مطمئن‌ام که سینمای کودک بیشتر از آنچه که هست، متحول خواهد شد.

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 691328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =