کاربران خبرآنلاین معتقدند «تا زمانی قدرت خرید مردم بهبود پیدا نکند، مسکن در حالت رکود باقی می‌ماند.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در شرایطی است که مسکن تقریبا 5 سال است با رکود عمیق در معاملات دست و پنجه نرم می‌کند، مسعود خوانساری، رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران در تازه‌ترین اظهارنظر خود در سی امین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، خبر از بهبود وضعیت مسکن داده است. به گفته وی، «بعد از ۲۰ فصل که رشد بخش ساختمانی کشور منفی یا حداکثر صفر بود، در بهار سال‌جاری به ۷.۱ درصد رسید. این رشد حتما رونق بخش ساختمان و مسکن را به همراه خواهد داشت.»

در صورت ادامه دار بودن رونق در بخش ساخت و ساز، حالا این سوال مطرح است که  آیا این رونق در بازار مسکن هم ملموس است؟ کاربران خبرآنلاین در این خصوص دیدگاه‌های قابل تاملی دارند.

«حسین» یکی از کاربران خبرآنلاین در این خصوص نوشت: رونق بخش مسکن وصل به قیمت نفت و رونق جیب خودمون است. از اونجا که هر دو بی‌رونقه، پس رونق بخش مسکن هم خیاله.»

یکی دیگر از کاربران خبرآنلاین تصریح کرد: «کاهش سود بانکی و توجه ملی به بازسازی بافت‌های فرسوده شهری به‌جای مسکن‌مهر در خارج شهرها اهمیت داد.»

«مهدی» یکی دیگر از کاربران خبرآنلاین نوشت: «مشکل مسکن فراتر از رکوده. به نظر من صنعت مسکن ورشکسته است وحالا حالاها به رونق برنمی‌گرده.»

کاربر دیگری متذکر شد: «مسکن توی ایران گرونه و بی‌کیفت. ما یک کشور جهان سومی هستیم با حقوق و امکانات کمتر از جهان سومی، ولی قیمت مسکن داره به کشورهای اروپای و آمریکا نزدیک می‌شه و این واقعا مسخره است. دلیل رکود بی‌پولیه مردمه. بعد قیمت آهن و مصالح سه برابر شده و به زودی قیمت‌ها بالا می‌ره، بعد انتظار خروج از رکود دارند. تا وقتی قیمت مسکن پایین نیاد، اوضاع بهتر نمی‌شه. قیمت مسکن حتی اگه نصف هم بشه، برای یه کشور جهان سومی با حداقل حقوق ماهی 900 هزار تومان باز هم بالاست. فقط اونایی که پول خرید رو دارن، باید تحریم کنند و صبر کنند نتیجه‌اش رو می‌بینند. متاسفانه مردم یاد نگرفتن چطور با گرونی بی‌دلیل و بی‌منطق مقابله کنند. فقط سعی می‌کنند باهاش کنار بیان و عادت کنند.»

یکی دیگر از کاربران خبرآنلاین تصریح کرد: «من الان سه ماهه وام مسکن یکمم آماده شده، اما اصلا واحد زیر ۱۵ سال برای فروش تو بازار نیست.»

«رضا» هم نوشت: «ما در بخش مسکن چرا باید یه دوره رکود و یک دوره جهش داشته باشیم؟ این به فرهنگ خرید خود ما برمی‌گرده که همه با هم می‌خریم و باهم می‌فروشیم. هر خانواده‌ای نیاز به مسکن و سرپناه داره. به نظر من هرکسی هروقت توان خرید یه خانه هرچند کوچک رو پیدا کرد، باید بخره. منتها نمی‌خریم می‌گیم واسه چی بخریم موقعی که قیمتش بالا نمیره؟ چون خود ما به مسکن نگاه سرمایه‌ای داریم. این بزرگ‌ترین اشتباه ماست. ما باعث می‌شیم تقاضا روی هم انباشته بشه وخودش رو تو نرخ بالای اجاره نشون بده و خرید و فروش مسکن بره تو رکود، ولی وای به روزی که احساس کنیم قیمت‌ها می‌ره بالا. این بار همه با هم حمله می‌کنیم واسه خرید که این کار ما باعث می‌شه قیمت‌ها هفتگی جهشی بالا بره. ضمنا رکود و رونق بخش مسکن کمترین ربطی به قدرت خرید مردم نداره، فرق قدرت خرید امروز ما با سال 86 و 91 چیست؟»

 

35225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 706887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد امین A1 ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
    21 8
    می دانیم که دلالان و سوداگران مسکن طی این چند سالی که مسکن راکد است ، مانند گرگ زخمی بشدت به دنبال راهی هستند تا وضعیت مسکن را به قبل از نیمه دوم سال 92 بازگردانند، اما این شدنی نیست ، زیرا فرض کنیم که سرمایه های سرگردان.... هم از بانکها به سمت مسکن بروند، اما دست آخر صاحبان آن سرمایه های سرگردان.... باید متاع خود را که مسکن می باشد، به مردم محتاج و نیازمند مسکن بفروشند.. و تا زمانی که قیمت های مسکن با جیب مردم چنین فاصله وحشتناکی داشته باشد ، خبری از خرید و فروش واقعی نخواهد بود. جیب مردم که تحت شرایط حاضر نمی تواند به قیمت های مسکن حضرات نزدیک هم حتی بشود، پس تنها راه حل نزدیک شدن قیمت ها به جیب مردم است.
  • بی نام IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
    7 0
    چقدر حرفهای کلیشه ای حال شو ندارم توضیح بدم .
  • بی نام A1 ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
    13 5
    دلیل اصلی رکود اینه که مسکن از یه کالای سرمایه ای خارج شده و به یه کالای مصرفی تبدیل شده