تسنیم نوشت: وزارت دفاع کره جنوبی از مانور مشترک دو فروند بمب افکن راهبردی B-۱B آمریکا با جنگنده‌های اف ۳۵ بر فراز شبه جزیره کره خبر داد.

به گزارش رویترز، وزارت دفاع کره جنوبی امروز دوشنبه اعلام کرد: ارتش آمریکا 2 فروند بمب افکن راهبردی B-1B به همراه جنگنده های اف 35 را در مانور مشترک هوایی با کره جنوبی بر فراز شبه جزیره کره به پرواز درآورده است.

این گزارش افزود: بمب افکن های راهبردی آمریکا از پایگاه هوایی در جزیره گوام به پرواز درآمده اند و هواپیماهای جنگنده اف 35 نیز از ژاپن در این مانور شرکت کرده اند. شش فروند جنگنده کره جنوبی نیز در این مانور شرکت کرده اند.

خبرگزاری یونهاپ نیز به نقل از مقام های وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرده است که آمریکا قصد برگزاری یک مانور مشترک دریایی با کره جنوبی را دارد. قرار است یک فروند ناو هواپیمابر آمریکایی در این مانور شرکت کند.

این مانور در آبهای نزدیک شبه جزیره کره برگزار خواهد شد. هنوز مشخص نیست کدام یک از ناوهای هواپیمابر آمریکایی در این مانور شرکت خواهد کرد.

همچنین رسانه های خبری گزارش داده اند که آمریکا و ژاپن نیز قصد دارند اواخر سپتامبر و اوایل اکتبر مانورهای مشترک موشکی برگزار کنند.

کره شمالی روز جمعه یک موشک دیگر را بر فراز ژاپن شلیک کرده است. این دومین موشک کره شمالی است که طی 3 هفته اخیر شلیک شده است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 708595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =