ایرنا نوشت؛ معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش قم گفت: طرح چند معلمی در کمتر از 10 درصد مدارس ابتدایی این استان در پایه های پنجم و ششم اجرا می شود.

مریم السادات پناهنده روز شنبه با اعلام خبر فوق، اظهار کرد: چند معلمی نمودن مدارس ابتدایی از طرح های وزارت آموزش و پرورش می باشد که از سال 93 در کشور اجرایی شده است.
وی اضافه کرد: این طرح با صلاحدید و پیگیری مدیر مدرسه و تایید اداره آموزش و پرورش نواحی اجرایی می شود و بر اساس آن دروس بین معلمانی که تخصص تدریس در درس خاصی دارند، تقسیم می شود.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود شدید معلم در مقطع ابتدایی، معلمانی از مقطع متوسطه در مدارس ابتدایی به کار گرفته شده که چون توانایی تدریس در همه دروس را ندارند، این طرح کمک می کند تا آسیب ها به حداقل برسد.
پناهنده تصریح کرد: اجرای طرح چند معلمی دربرخی مدارس با موفقیت های خوبی همراه بود و باعث رضایت اولیا و دانش آموزان شده، ولی در برخی مدارس نیز با ضعف هایی روبرو و موجب نارضایتی اولیا شده است.
وی با بیان این که بخشی از موفقیت یا شکست این طرح به شیوه اجرای آن برمی گردد، گفت: طرح باید از سوی مدیران مدارس ارزیابی و نظارت دقیق شود و جزییات و مزیت آن به صورت دقیق به اولیا دانش آموزان، معلمان و دانش آموزان ارائه شود.
وی با اشاره به برخی انتقادها و مخالفت ها از سوی اولیا در اجرای این طرح، بیان کرد: درحال حاضر بنای آموزش و پرورش بر فعالیت دانش آموز است و معلم فقط باید رهبر آموزشی باشد؛ ولی اولیا تمایل دارند مانند گذشته یک معلم تمام کارهای تدریس و آموزش را انجام دهد.
پناهنده افزود: در عین حال برخی از معلمان نیز به شیوه گذشته علاقه مند هستند، زیرا شیوه راحت تری است و زمان تدریس در اختیار معلم قرار دارد.
وی با اشاره به این که تخصصی شدن درس ها از اهداف این طرح است، بیان کرد: خانواده ها اطمینان خاطر داشته باشند در مدارس ابتدایی که طرح چند معلمی اجرا می شود، آموزش و پرورش تصمیمی اتخاذ می کند که به نفع دانش آموزان است.
بیش از 135 هزار دانش آموز در بیش از 600 واحد آموزشی استان قم در مقطع ابتدایی مشغول به تحصیل هستند.

 

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =