معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه علاوه بر خدمات حوزه بهداشت محیط و مبارزه با بیماری ها، 6 بیمارستان صحرایی در منطقه زلزله زده راه اندازی شده است، تصریح کرد: حدود یک هزار و 500 عمل جراحی در استان کرمانشاه برای مصدومان زلزله غرب کشور انجام شد.

دکتر قاسم جان‌بابایی در گفتگو با خبرنگار خبرانلاین، طی بازديد اخير خود از مناطق زلزله زده استان كرمانشاه، ضمن تسلیت به مردم ایران و خانواده های بازماندگان قربانیان زلزله غرب کشور، اظهار داشت: حدود 10 هزار مصدوم و بیمار در مناطق زلزله زده، خدمات فوریت های پزشکی و درمانی را دریافت کردند.

وی با اشاره به سفر وزیر بهداشت به غرب کشور در نخستین روزهای وقوع زلزله، گفت: برای پیگیری دستورهای دکتر هاشمی و روند درمان مصدومان این حادثه به کرمانشاه سفر کردیم و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با کمک کادر پزشکی، پرستاری و پیراپزشکی، کار بزرگ، ملی و جهادی را در خدمت رسانی به مصدومان زلزله غرب کشور انجام داد.

معاون درمان وزارت بهداشت خدمات رسانی به مصدومان زلزله در بیمارستان غیردولتی، را نشان از تعهد و علاقه جامعه پزشکی به مردم ایران و حضور فعال آنها در حوادث و بحرانها در کنار مردم دانست و افزود: در یکی از بیمارستانهای غیردولتی کرمانشاه، 113 بیمار و مصدوم حادثه زلزله غرب کشور پذیرش و بیش از 40 عمل جراحی برای آنها انجام شد.

وی ضمن تقدیر از تلاش های دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ارائه خدمات به بیماران و مصدومان زلزله غرب کشور، گفت: خوشبختانه در این حادثه، کمترین میزان فوت در بیمارستانها ثبت شد و این شاخص بسیار خوبی بود که نشان می دهد کیفیت خدمات درمانی در بیمارستان‌های آموزشی، دانشگاهی، خصوصی و تامین اجتماعی در استان کرمانشاه، درحد قابل قبولی است.

دکتر جان‌بابایی با اشاره به اعزام 400 مصدوم زلزله غرب کشور به استانهای دیگر، یادآور شد: 100 نفر از مصدومان به استان همدان و 300 نفر دیگر به استانهای تهران و البرز، اعزام شدند که وضعیت آنها مناسب و در حال ترخیص هستند.

وی کیفیت خدمات درمانی ارائه شده به مصدومان زلزله غرب کشور را مناسب دانست و افزود: خوشبختانه تعداد ارائه دهندگان خدمات به مصدومان، بسیار زیاد بود و داوطلبان زیادی از جامعه پزشکی و پرستاری در این مناطق حضور داشتند.

معاون درمان وزارت بهداشت اذعان داشت: در نشستی که با رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و رییس سازمان غذا و دارو داشتیم، مقرر شد، ارائه خدمات با زمانبندی مناسب توسط دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور ادامه یابد.

دکتر جان بابایی خاطرنشان کرد: به فراخور نیازهای خدماتی و با اعلام نیاز از سوی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، سایر دانشگاه های علوم پزشکی کشور در این منطقه حضور می یابند و در ارائه خدمات به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، کمک می کنند

وی با بیان اینکه بیشترین نیاز مردم در مناطق زلزله زده، مسائل رفاهی است، یادآور شد: خوشبختانه با 6 بیمارستان صحرایی که در اسلام آباد غرب، ثلاث باباجانی و سرپل ذهاب راه اندازی شد، تصور نمی کنم که مردم این مناطق در دریافت خدمات درمانی و تخصصی، مشکلی داشته باشند.

معاون درمان وزارت بهداشت تاکید کرد: بزرگترین نگرانی مردم در مناطق زلزله زده، با توجه به سکونت در چادر، امنیت بوده و لازم است که برای اسکان آنها در کانکس و مجموعه های پیش ساخته اقداماتی انجام شود اما برای زباله های مردم مناطق زلزله زده، تدابیری اندیشیده نشده و اقدام خاصی انجام نشده است.

دکتر جان بابایی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: برای استحمام مردم مناطق زلزله زده باید اقدامات جدی تری انجام گیرد زیرا یکی از عمده ترین مشکلات آنها به دلیل اسکان در چادر نبود فضایی برای سرویس بهداشتی و استحمام است که در صورت طولانی شدن این وضعیت نگران کننده است.

وی با تاکید بر اینکه تمام تلاش مدیران و مسئولان در مناطق زلزله زده باید بر تامین شرایط اسکان دائم، بهداشت فردی و اجتماعی مردم این مناطق، متمرکز شود، افزود: خوشبختانه با کمک هایی که شده، مردم در حال حاضر مشکلی از نظر تامین غذا و آب آشامیدنی ندارند اما درصورتی که اسکان دائم و شرایط مناسب سرویس های بهداشتی و استحمام برای مردم این مناطق، فراهم نشود می تواند باعث بروز بیماری هایی مانند سرماخوردگی، آنفلوآنزا، عفونت های گوارشی و ریوی شود.

معاون درمان وزارت بهداشت در خصوص برنامه های این وزارت در مناطق زلزله زده، گفت: مدیریت حضور دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور در مناطق زلزله زده، فراهم کردن شرایط بهداشت فردی و محیطی، بازسازی و مرمت مراکز بهداشتی و درمانی آسیب دیده مانند بیمارستانهای اسلام آباد غرب و سرپل ذهاب، استقرار کانکس به عنوان مراکز موقت بهداشتی، تامین تجهیزات بیمارستانهای صحرایی و پیگیری روند درمان مصدومان، از تعهدات وزارت بهداشت در این مناطق است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729064

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =