مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: اعتبارات حوزه حفاظت از راه های ارتباطی استان ، محدود است و به دلیل کمبود اعتبارات ، مجبور به اولویت‌گذاری در نگهداری از راه‌ها هستیم.

علی زندی فر در گفت و گو با خبرآنلاین با تاکید بر این مطلب بیان کرد : سالانه 80 میلیارد تومان بودجه شامل ملی و استانی ، برای نگهداری راه‌ها در نظر گرفته می‌شود که از این میزان تنها 30 تا 45 درصد محقق می‌شود و این در حالی است که نگهداری و حفاظت از راه های استان به سالانه حدود 15 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد .
وی با تاکید بر بالا بودن سن راه های استان و همچنین هزینه نگهداری از این راه ها افزود: بر اساس یک قانون بین‌المللی ، حدود یک تا سه درصد هزینه ساخت و ایجاد هر محور ارتباطی ، سالانه برای نگهداری آن اختصاص داده می‌شود که متاسفانه در استان مرکزی ، این رقم حتی یک دهم درصد هم نیست ، اگر بخواهیم براساس قانون عمل کنیم ، بایستی سالانه 1500 میلیارد تومان برای نگهداری راه‌های استان هزینه شود.
زندی فر تصریح کرد : به دلیل محدودیت اعتبارات ، در حوزه حفاظت و احداث راه های روستایی نیز تا کنون اقدامات مناسبی انجام نشده و بیشتر نارضایتی‌ها نیز مربوط به همین بخش است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی متوسط سن ناوگان استان مرکزی در حوزه حمل و نقل را حدود 19 سال عنوان و به جابه جایی سالانه 16 میلیون تن کالا از مبدا استان با درآمد حدود 19 میلیارد تومان ، اشاره کرد و افزود : انتظار داریم در حوزه نوسازی ناوگان حمل ونقل استان ، حمایت‌های بیشتری اعمال شود و با ارائه تسهیلات با نرخ سود پائین، سن ناوگان حمل و نقل ارتقا یابد و نرخ کرایه ها در بخش حمل و نقل برون شهری نیز متناسب با دیگر استان های کشور باشد.
زندی فربه قرار گرفتن استان مرکزی در میان 10 استان برتر کشور در حوزه حمل و نقل کالا و مسافر اشاره کرد و گفت : در استان قریب به 6300 کیلومتر راه وجود دارد که از این میزان حدود 4400 کیلومتر راه روستایی و مابقی راه‌های اصلی و شریان‌ها (آزاد راه و بزرگراه ) هستند .
وی در پایان با تاکید بر اینکه خدمات‌رسانی و فعالیت راهداران از اهمیت بسیاری برخوردار است اما اقدامات این حوزه ، مانند دیگر دستگاه ها به شکل افتتاح و بهره برداری از پروژه ها نمایان نمی شود افزود: اگر راهداران در حوزه خدمات‌رسانی در جاده ها غفلتی داشته باشند ، تبعات نامطلوبی به دنبال خواهد داشت. فعالان بخش حمل و نقل و راهداری در همه ایام سال به خدمت‌رسانی مشغولند ، خدمات برف‌روبی جاده‌ها، فراهم نمودن مقدمات سفرهای نوروزی و تابستانی ، اصلاح جاده‌ها ناشی از بارش و... از آن جمله است که انجام این اقدامات ، نیازمند تلاش همه دست اندرکاران این حوزه است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 738907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =