۱۰تیترداغ دنیای آی‌تی از نامه نمایندگان به تیم‌کوک تا کناره‌گیری توئیتروفیس‌بوک از والت دیزنی

با هم مروری بر مهم‌ترین اخبار دنیای آی‌تی در روز یکشنبه 24 دی ماه 1396 می‌کنیم.

 

خبرآنلاین:

شماره 1- بانک مرکزی اندونزی نسبت به ارز مجازی به خصوص بیت کوین هشدار داد و اعلام کرد ممکن است کاربرانی که به سراغ بیت کوین بروند، تمام سرمایه خود را از دست بدهند.

شماره 2- پای نمایندگان مجلس آمریکا به موضوع اپل باز شد. 4 تن از نمایندگان از جمله رئیس کمیته انرژی و تجارت با ارسال نامه به تیم کوک از وی خواستند درباره کند کردن گوشی های قدیمی آیفون توضیح دهد.

شماره 3- اپراتورهای مخابراتی در فرانسه 3 میلیارد یورو سرمایه گذاری می کنند تا نقاط کور سیگنال رسانی را برطرف کنند.

شماره 4- به دنبال بالا گرفتن اختلاف میان کمپانی‌های آی تی و غول‌های رسانه و انترتینمنت، شریل سندبرگ مدیر ارشد فیس‌بوک و جک دورسی موسس و مدیر توئیتر از شرکت در انتخابات هیئت مدیره والت دیزنی سر باز زدند.

شماره 5- اختلاف عقیده میان نسل جدید و فناورانه کره جنوبی با مقامات دولتی درباره بیت کوین و ارز مجازی بالا گرفته است. در حالی که دولت و سیستم بانکی بیت کوین را رد کرده‌اند، مردم و نسل جدید به شدت از آن استقبال کرده و استدلال دولتی‌ها را نپذیرفته‌اند.

شماره 6- آپدیت 12.2.2 روی آی او اس که علیه دو حفره امنیتی Meltdown و Spectre منتشر شده، مشکل دار بوده و باعث کند شدن آیفون و آی پد می‌شود. کارشناسان می‌گویند این آپدیت ایراد فنی داشته و از کاربران خواسته‌اند تا گوشی خود را تا اطلاع ثانوی به روز رسانی نکنند.

شماره7- «استفان فِلَتلی» مامور اف‌بی‌آی در کنفرانس بین‌المللی سایبری در منهتن گفت حرکت اپل در برابر درخواست اف‌بی‌آی مبنی بر باز نکردن قفل آیفون ضارب سن برناردینو یک حرکت احمقانه بود. وی گفت اپل در خود نوابغ شیطانی جمع کرده است.

شماره 8- مدیران تراشه ساز AMD تایید کردند ریزپردازنده‌های ساخت این کمپانی هر دو باگ موجود روی تراشهSpectre  را دارند. پیش‌تر آنها درصد آسیب پذیری را صفر اعلام کرده بودند. این خبر باعث شد تا 4 درصد از ارزش سهام این کمپانی کاهش یابد.

شماره 9- فریزر تامسون 36 ساله و مدیر سابق «موبایل مسنجر» که پیامک‌های تبلیغاتی ارسال می‌کرد، به دلیل ارسال اسپم به مردم توسط قاضی کاترین فارست در منهتن به 5 سال زندان و پرداخت 1.5 میلیون دلار جریمه محکوم شد. وی بیش از 100 میلیون دلار بابت پیامک‌های ناخواسته به کاربران آمریکایی، پول به جیب زده است.

شماره 10- گوگل اپلیکیشن‌های گیم حاوی محتوای مستهجن و بدافزار که به صورت پاپ آپ ظاهر می‌شد را از روی فروشگاه خود حذف کرد.

 

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 746041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهرام A1 ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    0 0
    شماره سه چقد شبیه اپراتورهای ماست واقعا