باشگاه خبرنگاران نوشت: دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: پیش‌بینی جمهوری اسلامی در مورد مذاکرات سازش فلسطین درست بود و مقاومت در مقابل آمریکا سود دارد.

محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به اینکه پیش بینی جمهوری اسلامی در مورد مذاکرات سازش فلسطین درست بود، اظهار کرد: مقاومت در مقابل خواسته‌های غیر منطقی آمریکایی‌ها برای کشورها سرتاسر سود است و ضرری ندارد.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا از ابتدا اهداف صهیونیست‌ها را دنبال می‌کرد، ادامه داد: جمهوری اسلامی حدود نیم قرن است که در مقابل زیاده خواهی‌های آمریکا ایستاده و نتیجه این مقاومت افزایش اقتدار ایران و کاهش قدرت آمریکا بوده است. با فروپاشی شوروی سابق، آمریکا احساس کرد که تنها کدخدای جهان است امروز می‌بینیم که بسیاری از هم پیمانان قبلی آمریکا با او همراهی لازم را ندارند.

باهنر با تاکید بر اینکه آمریکا طرف قابل اعتمادی برای مذاکره، تعامل و گفت‌وگو نیست، بیان کرد: اگر به سرنوشت کشورهایی که به آمریکا اعتماد کردند، دقت کنیم می‌بینیم که به پایان خوشی دست پیدا نکرده‌اند. اختلاف نظری میان نخبگان جهان وجود دارد که رژیم صهیونیستی ملت آمریکا را گروگان گرفته یا اینکه آمریکا رژیم صهیونیستی را گروگان گرفته‌ است و بسیاری حالت اول را درست می‌دانند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به اینکه مسئولان آمریکا با خواسته لابی صهیونیست انتخاب و یا برکنار می‌شوند، بیان کرد: مردم آمریکا باید در مقابل این رفتارهای رژیم صهیونیستی بایستند.ترامپ با این کارها نمی‌تواند باعث نجات اسرائیل شود بلکه پرونده آنها را به مختومه شدن نزدیک‌تر می‌کند.

عارف: ترامپ یک چالش جدی برای آمریکا در منطقه ایجاد کرد

ایسنا نوشت:

محمدرضا عارف اظهار کرد: ترامپ با تصمیم انتقال سفارت‌خانه آمریکا به قدس، در حقیقت یک چالش جدی برای آمریکا در منطقه ایجاد خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه این اقدام رئیس جمهور آمریکا نشان از نهایت بی‌تدبیری ترامپ بود، افزود: مواضع خوبی از سوی نخبگان سیاسی دنیا و تقریبا تمام دولت‌ها در مقابل این اقدام غیرقانونی ترامپ گرفته شد.

رئیس فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه امیدواریم امت اسلامی از این فرصت برای انسجام بیشتر استفاده کند، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود مردم مسلمان ایران تودهنی خوبی به ترامپ بزنند و ترامپ به اجبار در تصمیم خویش تجدید نظر کند.

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 735595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
    4 3
    همه چیزتون از ملت مایه میذارین ملتی که هشتاددرصدزیرخط فقرن
  • حمید A1 ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
    0 1
    اسرائیل باید نابود بشه