۰ نفر
۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰

میزان نوشت:براساس آمار گمرک در هشت ماهه نخست سال جاری حدود ۱۷۹ تن اره دستی از کشور‌های مختلف جهان وارد ایران شده است.

هرساله ارز قابل توجهی برای واردات کالاهایی صرف می شود که شاید از لحاظ ساختار نیاز به تکنولوژی خاصی نداشته باشند اما در لیست واردات گمرک جای ثابتی پیدا کردند.

دراین بین بررسی آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی هشت ماهه نخست سال جاری، حاکی از آن است که در این مدت حدود ۱۷۹ تن اره دستی از کشور‌های مختلف جهان وارد ایران شده است.

براساس واردات این حجم اره دستی به کشور، ۶۰۵ هزار و ۷۶۸ دلار ارز از کشور خارج شد که بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۱۹ میلیون و ۴۲۱ هزار و ۳۵۰ تومان در آمار گمرک به ثبت رسیده است.

گفتنی است اره دستی در هشت ماهه نخست سال جاری از کشور‌های اسپانیا، آلمان، امارات متحده عربی، ایتالیا، تایوان، ترکیه، جمهوری چک، جمهوری کره، چین و عمان وارد ایران شده است.

در این میان اولین و بزرگترین صادرکننده اره دستی به ایران چین بوده است که با فروش ۱۲۹ هزار و ۵۹۸ اره دستی به ایران، درآمد ۳۹۸ دلار و ۵۵۹ دلاری که بالغ بر یک میلیارد و ۷۱۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۸۸۰ تومان در آمار گمرک ثبت شده را نصیب خود کرده است.

بعد از چین، کشور ترکیه دومین صادرکننده اره دستی به کشور بوده است که در هشت ماهه نخست سال جاری درآمد ۶۸ هزار و ۱۷۸ دلاری بالغ بر ۲۲۱ میلیون و ۹۶۰ هزار و ۹۲ تومان را به خود اختصاص داده است.

همچنین کشور تایوان با صادرات ۱۶ تن در هشت ماهه نخست سال جاری حدود ۴۹ هزار و ۳۸۷ دلار به ارزش ۲۹۳ میلیون و ۴۵۶ هزارو و ۲۷۰ تومان را کسب کرده است.

در این میان ایتالیا نیز جزء صادر کنندگان اره دستی به ایران بوده است و در هشت ماهه نخست سال جاری حدود ۶ تن از این کالا را به ارزش ۱۴ هزار و ۶۳۷ دلار که معادل ۴۷ میلیون و ۹۴۹ هزار و ۷۷۴ تومان بوده را نصیب خود کرده است.

 

چقدر اره دستی به کشور وارد کردیم؟

همچنین بررسی آمار گمرک نشان می‌دهد که در هشت ماهه نخست سال جاری بیش از ۳۵۴ تن اره برقی  وارد کشور شد که براساس آن ۲ میلیون و ۳۸۸ هزار و ۳۱۱ دلار ارز از کشور خارج شده است.

لازم به ذکر است که ارزش ریالی این میزان واردات بالغ بر ۳۲ میلیارد و ۳۴۷ میلیون و ۸۸۹ هزار و ۳۵۷ تومان در آمار گمرک به ثبت رسیده است.

چقدر اره دستی به کشور وارد کردیم؟

چندی پیش واردات اره دستی در سال ۹۵ را بررسی کرد که نشان می دهد در مدت ذکر شده بیش از ۲۷۴ تن اره دستی از کشور‌های اسپانیا، اسلوونی، امارات متحده عربی، بلژیک، تایوان، ترکیه، جمهوری کره، چین، ژاپن، سوئد، سوئیس، فنلاند و هلند وارد ایران شده است.

اره به جان اقتصاد اُفتاد/ چقدر اره دستی وارد کشور شد

براساس واردات این حجم اره دستی در سال گذشته بالغ بر ۷۶۷ هزار و ۵۷۸ دلار ارز از کشور خارج شد که مبلغ ریالی آن حدود ۲ میلیارد و ۴۲۵ میلیون و ۶۵۸ هزار و ۸۱ دلار در آمار گمرک به ثبت رسیده است.

با این تفاسیر باید دید مسئولین برای جلوگیری از واردات محصولاتی از این قبیل در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده است چه برنامه‌هایی برای کاهش واردات و رونق تولید دارند.

 

35224

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 736335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =