ایسنا نوشت؛ نماینده کارگران در هیات امنای سازمان تامین اجتماعی گفت: عدم سیاست های اقتصادی در دولت های قبل تامین اجتماعی را امروز دچار بحران کرد.

 اکبر شوکت امروز در همایش دبیران اجرایی خانه های کارگر سراسر کشور در سالن اجتماعات تامین اجتماعی قم افزود: جامعه کارگری همواره خود را حامی برنامه های اقتصادی دولت دانسته و انتظار دارد در حوزه تامین اجتماعی نیز مطالباتش تامین گردد.

وی خاطرنشان کرد: استان قم محور مواصلاتی کشور است اما هنوز در جذب گردشگر موفق نبوده ایم امید است با ایجاد زائرسرای کارگری در قم منشاء خیری در توسعه گردشگری و خدمت به کارگران کشور باشیم.

شوکت بیان کرد: خانه کارگر در قم نیازمند یک ساختمان مناسب و در شان جامعه کارگری است تا بتوان فعالیت ها را متمرکز ساخت.

وی عنوان کرد: اخیرا یک مصوبه در تامین اجتماعی کشور مبنی بر فروش شرکت های کم بازده و زیان ده ارائه گردیده است و وزیر نیز پیشنهاد دادند شرکت های سود ده نیز سهام خود را به زیر 40 سال برسانند.

نماینده کارگران در هیات امنای سازمان تامین اجتماعی یادآور شد: در حالی که این شرکت ها فروش رود سرمایه گذاری برای بازنشسته ها و اعضا تامین نخواهد شد.

وی گفت: سازمان تامین اجتماعی در دولت قبل به نقطه ورشکستگی رسید و امروز به واسطه همان سیاست های اقتصادی به مرز بحران رسیده است.

شوکت با تاکید بر اهمیت بازنگری بر طرح تحول سلامت و کاهش تعرفه ها افزود: طرح تحول سلامت سالی 10 هزار میلیارد تومان هزینه برای ما در برداشت در حالی که از یک طرف دستمزد پزشکان را افزایش داد و از سوی دیگر نظام ارجاع و پزشک خانواده تحقق نیافت.

وی خاطرنشان کرد: سالیانه رقمی در حدود ١٦ هزار میلیارد تومان بابت ٣ درصد سهم بیمه، بخش هایی که دولت وظایف کارفرما را برعهده گرفته است و سایر بیمه هایی که دولت تعهد پرداخت بخشی از حق بیمه را برعهده دارد، به مطالبات تامین اجتماعی افزوده می شود.

نماینده کارگران در هیات امنای سازمان تامین اجتماعی گفت: افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در مجموع چهارساله گذشته بیش از نرخ تورم در این سال ها بوده است.

وی یادآور شد: یکی از دغدغه های جامعه کارگری نیز اتباع بیگانه و فعالیت آن ها به صورت غیر مجاز است تا جایی که برخی با سرمایه گذاری های خرد و کلان، حتی بازار کار را از دست کارآفرینان در آورده اند.

نماینده کارگران در هیات امنای سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: باید مشخص شود فرد اتباع برای تحصیل و اشتغال و یا زیارت وارد کشور شود تا طبق آن مجوزهای لازم را بدهند اگر چنین ساماندهی صورت بگیرد بخش زیادی از مشکلات جامعه کارگری حل می شود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 736807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =