۰ نفر
۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۸

شکل‌گیری مبارزه اسلامی در مقابل نظام طاغوت و پیروزی انقلاب در دهه های گذشته بزرگ‌ترین تهدید و چالش را برای جریان استکبار جهانی فراهم ساخت.

پس از قرن ها تركتازي غرب در كشورهاي گوناگون درست زماني كه همه منتظر بودند تا با تضعيف قطب شرق سرنوشت جنگ سرد به پيروزي و غلبه كامل آمريكا رفم بخورد، ناگهان وقوع انقلاب معادلات سياسي و محاسبات اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي را به هم زد و بالاتر از آن الگويي اميدوار كننده براي مقاومت همه مستضعفين و محرومان در كشورهاي ديگر ارائه كرد.

باور عميق مردم ايران به دين و دلبستگي فراوان آنان به روحانيت و حوزه هاي علميه كه مناديان دينداري و مبلغان ارزشهاي ديني هستند به طور طبيعي هدف توطئه ها و تهديدهاي دشمن است. برنامه ريزي حساب شده و دقيق جريان استكبار براي تخريب جايگاه متعالي و نقش مؤثر و كاركردهاي متعدد حوزه هاي علميه و روحانيت به صورت عام و موقعيت ولي فقيه به طور خاص چيز عجيب و غير قابل پيش بيني نيست.

انتشار گسترده اخباري از نقاط ضعف و نكته هاي منفي اشخاص معمم، پخش وسيع برخي فيلم ها و عكس ها از رفتار ها و گفتارهاي نامطلوب روحانيت، بزرگنمايي برخي مسايل عادي و احيانا در لابلاي همه اينها نقل دروغ ها و تهمت ها در فضاي رسانه اي عمومي مخصوصا فضاي مجازي چيزي نيست كه طي سالهاي اخير از چشم ها پنهان مانده باشد.
با اين مقدمه و زمينه سازي فرهنگي فضا براي ورود در عرصه اجتماعي يعني اعلام و نمايش نارضايتي عمومي مردم از روحانيت فراهم مي شود.

طي ماههاي گذشته چند مورد حمله به اشخاص روحاني در محيط شهري و فضاي عمومي رخ داد كه اوج آن در هفته گذشته با سه حادثه مشابه در سه نقطه مختلف (در تهران و شيراز) مشاهده شد.
هر كسي با كمترين ميزان فهم سياسي مي تواند درك كند كه اين اتفاق ها تصادفي نيستند و اشخاص عادي بر اساس مشكلات فردي به چنين رفتارهايي دست نمي زنند و مثلا كسي به خاطر آزردگي از مشكلات كشور يا فشار اقتصادي به يك آخوند بي پناه و عادي كه مثلا با اتوبوس و مترو در حال تردد هست حمله ور نمي شود.

در اين كه محدوديت هاي اقتصادي بسيار شدت يافته و مشكلات اجتماعي و اخلاقي در كشور به سوي زايش بحران هاي جدي مي رود ترديد نداريم، اما جنس حوادثي مانند قتل اشخاص روحاني اصلا جنس پيامدهاي اين گونه مشكلات نيست.
در حادثه هايي از اين دست كاملا نشانه هايي از طراحي هاي هوشمند تروريستي براي القاي شكاف شديد اجتماعي و بزرگنمايي نارضايتي عمومي ديده مي شود.
تشديد و تقويت جريان تخريب روحانيت در ماههاي گذشته در همين راستا قابل تحليل و فهم است اما درد اينجاست كه متاسفانه خودمان هم داريم با اشكال گوناگون به تكميل اين پازل كمك مي كنيم.

در چنين موقعيتي بايد اتفاقا روحانيت بكوشد تا تصويري مثبت از خود ارائه دهد و از طرح هر گونه ادبيات گفتاري و نشانه هاي رفتاري كه مؤيد گزاره هاي منفي دشمن باشد بپرهيزد و به قول معروف كمترين بهانه اي به دست دشمن ندهد اما افسوس كه گاهي درست در همين شرايط حساس اشخاصي كم توجه و كم دقت موضعگيري ها و كردارها و گفتارهايي دارند كه تأمين كننده اهداف غربي است و به تعبير رهبر بزرگوار انقلاب خواسته يا ناخواسته طبق نقشه دشمن و در زمين او بازي مي كنند!

منتشر شده در روزنامه خراسان

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 721616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۶
    2 0
    چکار باید کرد؟ می خواید روی موج رسانه ها پارازیت بندازیم تا صداشون شنیده نشه یا اینکه فکر می کنید روحانیت باید از انجماد خودش خارج بشه و با ارتقای فکری گریبان خودش و اسلام رو از دست رسانه ها آزاد کنه. دو تا روش مختلف است که می توانید اتخاب کنید اما اینکه کدام را انتخاب می کنید باز برای ما پیام دارد.
  • بی نام IR ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۶
    3 0
    حاج آقا مثل اینکه در ایران زندگی نمی کنند باز هم سر پوش گذاستن به این مثل است همین نظری که شما داده اید آدم متوجه می شود که اصلا در جامعه ایران زندگی نمی کنید مردم متوجه شدن که دین اسلام با انچه که شما در طول تاریخ می گفتین فرق می کند حالا مردم به درون شماها نفوذ کردن و چهره واقعی شما را فهمیدن و.......
  • بی نام A1 ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۶
    2 0
    دارید به پیشبینی امام میرسید که فرمود کاری نکید که همین مردم که شما را سرکار اوردن از قدرت پایین بکشن
  • بزرگی ES ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۶
    4 0
    پیشنهاد میکنم برای حفاظت از روحانی‌های بی‌پناه و بی‌صاحب و منصب، روحانیان باپناه و باصاحب و منصب بدون محافظان غول‌پیکر و ماشین‌های ضدگلوله خود، با وسایط نقلیه در سطح شهر تردد کنند تا بی‌گناهان قربانی گناه‌های آن‌ها نشوند.