تابستان 1379 مدرس کلاس داوری ارتقای درجه در یزد بودم.

 در کلاس، جوان قدبلندی بود به نام سعید مظفری‌زاده یزدی، یک لندرور داشت که گفت مربوط به شرکت راه‌سازی آنهاست و خانواده‌اش آن زمان پاترول سوار می‌شدند، او در تست بدنی قبول شد و به درجه دو ارتقا پیدا کرد، بعدها که درجه یک شد به تهران آمد و در مجتمعی که پدرش ساخته بود یک واحد گرفت و در قیطریه ساکن شد. همسرش مهندس صنایع بود ولی هیچ‌کدام از اعضای خانواده‌اش ورزشی نبودند. او جوانی است کاملاً مثبت‌اندیش، ابداً مصاحبه منفی انجام نمی‌دهد و وقتی در ماشین او سوار هستید حتماً جای پارک پیدا می‌کند. بعدها که مدتی از اقامت سعید در تهران می‌گذشت، دوستانه در جلساتی با رضا جاودانی، مزدک میرزایی، عادل فردوسی‌پور و... می‌نشستیم دور هم و در مورد فوتبال کشور صحبت می‌کردیم.

آنجا متوجه شدم که چشم‌های عادل فردوسی‌پور چقدر قوی است چون شبکه یورونیوز را که بخشی از تصویر آن نوشته‌های ریز بود را از فاصله 10 متری به راحتی می‌خواند و ما که عینک می‌زدیم حسودی می‌کردیم! سعید مظفری‌زاده یک بار در اصفهان اسباب اخراج قلعه‌نویی شد و تنها داور ذخیره ایران بود که بابت همین ذخیره بودن معروف شد. بعدها مسابقه حساس پرسپولیس و سایپا را به او واگذار کردند که چون علاقه زیادی به او داشتم استرس خیلی زیادی به من وارد شد. در این بازی او دو پنالتی گرفت و دو نفر از جمله دروازه‌بان پرسپولیس را اخراج کرد. تمام مطبوعات ورزشی صبح روز بازی تصویر او را روی جلد زدند و با تعجب از او یاد می‌کردند. او یک چهره فتوژنیک دارد که به روند کارش کمک می‌کند و رفتاری که بازیکنان با او داشته‌اند مثل رفتار با داور خارجی بود. سعید مدتی مجری مسابقات هم شد.
آنجا که در استودیو می‌نشست و قبل از بازی‌ها در مورد مسابقات صحبت می‌کرد و به ورزشگاه پاس می‌داد، اتفاقاً بار اول عادل فردوسی‌پور را کنار او گذاشتند که اگر اشتباه کند عادل وارد شود ولی این اتفاق نیفتاد و بعد از سه ماه مجری بودن به دنبال همان داوری رفت. وارد لیست بین‌المللی شد، مسافرت‌های خارجی رفت و بعد از انتخاب به عنوان داور برتر، داور هفته، داور سال و... یک کمد دکوری خرید که تمام مدال‌ها و تقدیرنامه‌هایش را در آن گذاشت، بازی پرسپولیس و سپاهان با هفت دقیقه وقت اضافه مجدداً او را روی آنتن برد و بعد از سه بار قضاوت بازی‌های استقلال و پرسپولیس از فوتبال خداحافظی کرد. سعید یکی از رئوف‌ترین افرادی بود که می‌شناختم، به خیلی از همکاران داور حسب نیاز کمک مالی می‌کرد، خوب حرف می‌زد و خوب می‌نوشت. دانشجوی نخبه کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی شد و به همراه مهدو‌ی‌کیا سفیر سلامت و زندگی شده است. سعید بازی پرسپولیس- استقلال اخیر را شبیه دبیرکل سازمان ملل سوت زد، آنجا که پیام صادقیان را اخراج نکرد تا بازی آخرش به هم نریزد. او غیرمنتظره آمد و غیرمنتظره رفت.

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 334512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • الف A1 ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    15 13
    آقای نصیر زاده سلام - متن زیبای شما در روزهایی که فوتبالی ها فقط از هم بدگویی می کنند ، بسیار زیبا و تاثیر گذار بود.
  • مرتضی A1 ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    29 10
    عجب حق رو درآمد پیام صادقیان اجرا نکرد و حالا شما ازش به خاطر این کار تعریف می کنی؟؟؟؟؟
    • بی نام IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
      20 13
      جناب نصیر زاده تیموریان و اولادی رو نمی گی؟؟؟فقط صادقیان؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    32 8
    اگر پیام صادقیان بازیکن استقلال بود دایی مظفری زاده رو برای همیشه از فوتبال محو میکرد.( حالا هم رفت که رفت البته)
  • بی نام RO ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    15 6
    دفاع بی منطقی بود. مظفری زاده خوب بود عالی نبود. اشتباه داشت ولی کم نه . اونم از نوع تاثیر گذارش . قد بلند چیزی به ادمی اضافه نمیکنه اقای نصیرزاده فغانی نصفه قد وظفری زاده است ولی رفت جام جهانی پس بیا از اون بدرستی دفاع کن
  • بی نام A1 ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    10 6
    یه جوری نوشتی انگار دور از جون مُرده!!!
  • علی IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    23 3
    همین سوت زدن شبیه دبیرکل سازمان ملله که گند میزنه به دربی هاااا
  • بی نام A1 ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    8 6
    روحش شاد و یادش گرامی !!!!
  • بی نام A1 ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
    1 2
    خدا را شکر جواب سوالم را گرفتم با ان حمله بی رحمانه جناب عابدینی به مظفری زاده لااقل من فکر میکردم که او هم مثل ان اندک اقایان زیر میزی است اما حالا یقین دارم که چون عابدینی نتوانست مظفری زاده را با خواسته هایش همراه کند اینگونه بر او تاخت .