۰ نفر
۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸

«وحدت»؛ درس بزرگ پیامبر خاتم و نیاز مبرم امت اسلام

هفدهم ربیع الاول، و در خجسته عید میلاد پربرکت نبی مکرم اسلام و ولادت صادق آل محمد(ص)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، مانند همیشه با نگاهی نافذ به وضعیت جهان اسلام، به ریشه یابی مشکلات و ارائه راهکارهای عملی جهت عبور از آنها پرداختند.

هفدهم ربیع الاول، و در خجسته عید میلاد پربرکت نبی مکرم اسلام و ولادت صادق آل محمد(ص)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، مانند همیشه با نگاهی نافذ به وضعیت جهان اسلام، به ریشه یابی مشکلات و ارائه راهکارهای عملی جهت عبور از آنها پرداختند.
نگاهی به بیانات معظم له در چنین روزی طی سال های متمادی نشان می دهد که رهبر فرزانه انقلاب خواهان آن است که از این روز برای شناخت راهبردهای احیای مجد و عظمت مسلمانان استفاده کند، و یکی از مهمترین راهبردهایی که همیشه تکرار شده است، حفظ وحدت در داخل هر کشور و میان هر کشور با دیگر کشورهای اسلامی است.
امسال نیز ایشان «وحدت» را، درس بزرگ پیامبر خاتم و نیاز مبرم امت اسلام خواندند و تأکید کردند: تلاش برای تحقق پیام های وحدت بخش آن حضرت، باید مهمترین اولویت کشورهای اسلامی و ملتهای مسلمان باشد.
این اولویت سنجی و تأکید، مبتنی بر معارف دین، سنت های الهی و شناخت صحیح دسیسه های دشمن است.
گرچه شرح تفصیلی این مبانی در حوصله یک یادداشت نیست، اما اشاره به این نکته مناسب است که اساساً اصلی ترین هدف از ارسال رسل و انزال کتب، و از جمله رسول خاتم و قرآن کریم، رفع اختلافات بشر و همسو سازی آنان در حرکت به سوی مقصد واحد ، یعنی عبادت خدا و کسب کمال است. برای تصدیق این اصل اساسی، تنها مراجعه و تدبر در آیه۲۱۳ از سوره بقره کافی است که به گفته مفسران، از جمله علامه طباطبایی، دلالت بر آن دارد که پیامبران آمدند تا از مردمی متفرق و مختلف، امت سازی کنند و با آموزش های دینی این اختلافات را از بین ببرند.
شهید مطهری نیز می گوید: یکی از دلایل تاکید پیامبران الهی بر وحدت آن است که آن را عاملی برای رشد و موفقیت بشر می دانند؛ همانگونه که اختلاف و تفرقه از عوامل اصلی سقوط و تباهی فرد و جامعه به شمار می رود. « در قرآن مجموعاً به چهار عامل مؤثر در اعتلاها و انحطاطها برمى‏خوریم» که یکی از مهم ترین آنها « اتحاد و تفرق» است.
اکنون نوبت آن است که نیک بیندیشیم و ببینیم که چگونه دینی که برای وحدت آمده است، گاهی با دسیسه های دشمنان دستمایه اختلاف گردیده است. آنان که با همه پیامبران، و نه تنها پیامبر اسلام، دشمنی دارند، اصلی ترین پیام آنان را که وحدت است مورد هجمه قرار داده اند، و از هیچ بهانه ای برای ایجاد اختلاف در میان ما فرو گذار نمی کنند؛ حتی بهانه های دینی و مذهبی!
در روزگاری که پس از تولید طالبان و القاعده، با رها کردن ددمنشان دست آموزی بنام داعش، و آفرینش حوادث مشکوکی مانند آنچه اخیراً در سیدنی و حالا در فرانسه اتفاق افتاد، چقدر باید غافل بود که باز هم بر طبل جدایی میان مسلمانان کوفت و دشمنان دین را در ناکام کردن اهداف دین یاری کرد؟! اختلاف شیعه و سنی، یا به تعبیر بسیار زیبای شهید مطهری: « نزاع اسلام برانداز شیعه و سنى»، خبیثانه ترین نمونه توطئه های دشمنان شیعه و سنی است که انقلاب اسلامی ایران داعیه دار محو آن بود و هست.
با این حال، چرا بایدباز هم برخی فریب دشمن را بخورند؛ دشمنی که البته در لباس دوست ظاهر می شود؟ باید این هشدار دیدبان بصیر و هوشیارمان را باور کنیم که: « آن تشیعی که با MI6 انگلیس مرتبط است و آن تسننی که مزدور CIA است، و هر دو ضد اسلام و ضد پیامبرند». باید با جان و دل حکم شرعی و نیز ولایی او در پیام سال گذشته به کنگره عظیم حج را به یاد داشته باشیم که فرمود:« اینجانب همچون بسیاری از علمای اسلام و دلسوزان امّت اسلامی بار دیگر اعلام میکنم که هر گفته و عملی که موجب برافروختن آتش اختلاف میان مسلمانان شود و نیز اهانت به مقدّسات هر یک از گروه‌های مسلمان یا تکفیر یکی از مذاهب اسلامی، خدمت به اردوگاه کفر و شرک و خیانت به اسلام و حرام شرعی است.»
اینک همه ما مسلمانان ایران و جهان هستیم که باید با هوشمندی تمام به ندای رهبر فرزانه انقلاب لبیک گفته و میلاد رسول خدا را بهانه ای دیگر برای همدلی و همزبانی نماییم؛ فَلْیَحْذَرِ الَّذِینَ یُخَالِفُونَ عَنْ أَمْرِهِ أَن تُصِیبَهُمْ فِتْنَهٌ أَوْ یُصِیبَهُمْ عَذَابٌ أَلِیمٌ.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 613015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =