اهالی فرهنگ‌وهنر به تماشای سرگذشت موسیقی در دهه ۶۰ نشستند

تازه‌ترین اکران مردمی «بزم رزم» از ساخته‌های سیدوحید حسینی با موضوع سرگذشت موسیقی ایران در دهه ۶۰ و اتفاقاتی که برای هنر موسیقی در بعد از انقلاب رخ داد، با حضور احمد مسجدجامعی، سیدمحمدعلی ابطحی و جمعی از اهالی فرهنگ‌وهنر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تازه‌ترین اکران مردمی مستند سینمایی «بزم رزم» از ساخته‌های سیدوحید حسینی با حضور احمد مسجدجامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران، سیدمحمدعلی ابطحی، سیدفرید قاسمی مورخ پیشکسوت مطبوعات و پژوهشگر، مهدی امین‌فروغی محقق و پژوهشگر موسیقی، مهدی فیروزان مدیرعامل مجموعه فرهنگی شهرکتاب، فاطمه صدرعاملی پژوهشگر و فعال مدنی، سمیه ابطحی مدیر فرهنگی و جمعی از اهالی فرهنگ و هنر عصر روز گذشته پنجشنبه بیست‌وهفتم مهر ساعت ۱۷ در سالن سینما فردوس موزه سینما روی پرده رفت.

احمد مسجدجامعی پس از پایان نمایش فیلم، درباره مستند «بزم رزم» گفت: «به اعتقاد من این مستند آغاز خوبی برای شروع مجموعه گفت‌وگوها درباره تاریخ معاصر در زمینه فرهنگ و هنر است و وجود مستندهایی از این دست برای تدوین سیاست‌های فرهنگی آینده خوب است.»

مستند سینمایی «بزم رزم» به کارگردانی سیدوحید حسینی درباره سرگذشت موسیقی ایران در دهه ۶۰ و اتفاقاتی است که برای هنر موسیقی در بعد از انقلاب رخ داده است. این مستند روایت اهالی موسیقی از آن دوران است. حسین علیزاده، بیژن کامکار، مجید درخشانی، حمید شاهنگیان، حسن ریاحی، علی اکبرشکارچی، محمد گلریز، همایون رحیمیان، کامبیز روشن‌روان، حسام‌الدین سراج، فیروز برنجان و مهدی کلهر از جمله هنرمندان و مسئولان وقت در عرصه مدیریت بر هنر موسیقی هستند که در این مستند حضور دارند و درباره هنر موسیقی و چگونگی حفظ و اشاعه این هنر در شرایط روزهای پس از انقلاب و جنگ صحبت کرده‌اند.

مستند سینمایی «بزم رزم» نامزد بهترین کارگردانی، فیلم، تدوین و پژوهش از هشتمین جشن مستند خانه‌سینما شد و توانست دیپلم افتخار و تندیس بهترین پژوهش را از دهمین جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت دریافت کند و در سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر نیز موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین پژوهش فیلم مستند شد.

مستند سینمایی «بزم رزم» به کارگردانی سید وحید حسینی در گروه سینمایی هنر و تجربه در تهران و شهرستان در حال اکران است.

58242

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 719057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =