ایسنا نوشت: دو اثر جدید به مجموعه نقاشی‌های ونسان ون‌گوگ نقاش بزرگ هلندی اضافه شد.

بر اساس گزارش کارشناسان هنری، سوژه، ‌تکنیک و مواد به‌ کار رفته در یکی از این تابلوها که «تپه مونمارت با معدن سنگ» نام دارد، با دیگر آثار این هنرمند تطابق دارد. این نقاشی زمانی در مجموعه‌ای متعلق ونسان» و تئو ون‌گوگ قرار داشت اما از سال ۱۹۱۷ ناپدید شد.

این کشف باعث شد کارشناسان بتوانند اثر مشابه دیگری را هم شناسایی کرده و به مجموعه «ون‌گوگ» برگردانند. طراحی دوم «تپه مونمارت» نام دارد که پیش از این به عنوان کاری از خالق «شب‌های پرستاره» پذیرفته نشده بود.

«اکسل روگر» مدیر موزه ون‌گوگ در این‌ زمینه گفت: این شگفت‌انگیز است، ما می‌توانیم دو طراحی جدید را به مجموعه آثار ون‌گوگ اضافه کنیم.

ون‌سان ون‌گوگ نقاش نامدار هلندی اگرچه در زمان حیاتش در گمنامی کامل به‌سر برد، اما اکنون به‌ عنوان یکی از تأثیرگذارترین نقاشان پست‌امپرسیونیست شناخته می‌شود. او در ۳۰ مارس ۱۸۵۳ در زاندرت در ایالت برابانت هلند نزدیک مرز بلژیک به دنیا آمد.

«ون‌گوگ» فعالیت هنری خود را به‌ عنوان طراح و نقاش از سال ۱۸۸۰ و در سن ۲۷ سالگی آغاز کرد. برخی از مشهورترین کارهای او در دو سال پایانی عمرش خلق شدند.

او فقط در دو ماه پایانی عمرش، ۹۰ نقاشی از خود باقی گذاشت. خالق «شب‌های پرستاره» و «گل‌های آفتابگردان» در ۲۹ جولای ۱۸۹۰ در سن ۳۷ سالگی در میان کشتزارها، گلوله‌ای به سینه‌ خود شلیک کرد و روز بعد درگذشت.

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 747348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =