ایسنا نوشت: نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت:نمی‌شود که ما سه نوع مسجد و حوزه علمیه داشته باشیم، مسجدی که انقلابی تربیت می‌کند، مخالف انقلاب پرورش و یا اینکه انسان خنثی تحویل جامعه می‌دهد.

حجت‌الاسلام علی سعیدی در نخستین همایش منطقه ای مدیران حوزه های علمیه و مسئولان دفاتر نمایندگی ولی فقیه استان های مازندران، گلستان و سمنان در مجتمع غدیر سپاه کربلا مازندران، اظهار کرد: حفظ میراث گران بهای فقه شیعی یکی از وظایف بزرگ علما بود که برای نگهداری از این شریعت مقابل ظلم، ظالم و همچنین در برابر نحله های انحرافی و فرقه‌های چپ و مارکسیستی و مرجع ملی گرایی ایستادند و مهم ترین وظیفه علما، ایجاد زمینه حاکمیت دینی بر محور ولایت فقیه بود.

سعیدی با بیان این پرسش که آیا حوزه های علمیه و خواص متناسب با حاکمیت دینی و شکل گیری انقلاب اسلامی و آنچه که وظیفه آنها است، عمل کردند، تصریح کرد: بزرگترین تحولی که در عصر غیبت ایجاد شد تغییر در ماهیت حکومت از حکومت لائیک به حکومت دینی و اسلامی بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه حوزه علمیه نیاز به تحول فکری گفتاری و عملکردی متناسب با ماهیت انقلابی حکومت دارد، گفت: تا دیروز حاکم بر این کشور یک طاغوت وابسته با بیگانه بود، اما با پیروزی انقلاب، محور حکومت ولی فقیه شد، وقتی محور تغییر کرد جایگاه و نوع مبارزه هم تغییر پیدا می کند.

این مسئول با بیان بر اینکه آیا مسجد و حوزه باید در نقش اپوزیسیون باشد و یا مقابل دشمن قرار بگیرند، اظهار کرد: نمی شود که ما سه نوع مسجد و حوزه علمیه داشته باشیم، مسجدی که انقلابی تربیت می کند، مخالف انقلاب پرورش و یا اینکه انسان خنثی تحویل جامعه می دهد.

سعیدی در ادامه سخنان خود به مردم سالاری دینی اشاره کرد و گفت: بزرگترین دستاورد نظام، مردم سالاری دینی بود که از ابتکارات امام است مدل مردم سالاری دینی بهترین مدل در برابر نظام های لائیک و یا مردم سالاری سکولار محسوب می شود.

وی در پایان به تغییر مواضع خواص و نقش حوزه های علمیه در این باره پرداخت و اظهار کرد: اگر خواص، مواضع شان را با فرامین رهبری هماهنگ نکردند، حوزه وظیفه دارد در برابر این عمل خواص واکنشی نشان دهد.

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 748329

برچسب‌ها