تسنیم نوشت: رسانه‌های قطری گزارش دادند وزیر خارجه الجزایر در دیدار با امیر قطر در دوحه، پیام شفاهی رئیس‌جمهوری کشورش را تسلیم وی کرد.


روزنامه «الوطن» نوشت، وزیر خارجه الجزایر و هیات همراه او، صبح یکشنبه در دیدار با شیخ تمیم در دیوان پادشاهی در دوحه، پیامی تقدیم وی کرد.

طبق این گزارش، امیر قطر و هیات الجزایری «درباره روابط برادرانه دو کشور، و نیز برخی مسائل مورد علاقه طرفین به‌ویژه اوضاع منطقه و بحران شورای همکاری خلیج‌فارس رایزنی کردند».

گفتنی است که وزیر خارجه الجزایر 30 ژوئن سفرش به 8 کشور عربی منطقه را با هدف بررسی بحران‌های موجود را از عربستان آغاز کرد. وی از آنجا به ترتیب به کشورهای مصر، عمان، بحرین، قطر سفر کرده و قرار است همچنین عازم کویت، ‌اردن و عراق شود.

پیشتر وزارت خارجه الجزایر در بیانیه‌ای اعلام کرد، مساهل در این سفر حامل پیام‌هایی از سوی بوتفلیقه برای پادشاهان و روسای این کشورها خواهد شد.

برخی منابع دیپلمات در گفت‌وگو با القدس العربی با اشاره به پیام بوتفلیقه برای رهبران کشورهای عربی و ریاست فعلی الجزایر بر شورای اتحادیه عرب، احتمال دادند که این کشور تلاش‌هایی را در راستای حمایت از میانجی‌گری‌های کویت جهت حل بحران منطقه در پیش گیرد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 694693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =