مبارزه با آسیب های اجتماعی از طریق پردازش ادبیات بومی

مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان در مراسم اختتامیه دومین همایش ملی بررسی ادبیات بومی(ایران زمین) که در لرستان برگزار شد، گفت: ادبیات به طور کامل یکی از شاخص‌های فرهنگی هر جامعه است که می‌تواند آداب، سنن و رسوم گذشته و حول را بنماید و اگر به خوبی پردازش شود در حل بسیاری از مسائل اجتماعی کمک می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، قاسم ولیزاده افزود:  در گذشته از سرمایه‌های مادی و نیروی انسانی یاد می‌شد اما امروزه سرمایه‌ای به نام سرمایه اجتماعی مطرح است که همه توانمندی‌های جامعه را در برمی‌گیرد و می‌تواند به ارتقا جامعه در مسیر سلامت اجتماعی کمک کند.

ولیزاده خاطرنشان کرد: ادبیات بومی همانند تمام شاخص‌های دیگر دارای نقاط ضعف و قوت است و تمامی برگزارکننده‌های این همایش تقویت نقاط قوت است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان از ادبیات به عنوان یک عامل همگرایی در توانمندی‌های اجتماعی یاد کرد و گفت: متاسفانه دیده شده برای نشاندن لبخند روی یک لب ادبیات بومی را به سخره می‌گیرند و این درحالیست که باید در راستای تقویت آن کوشید.

وی ادامه داد: پردازش ادبیات بومی می‌تواند خیلی از مسائل را حل کند و می‌توانیم در این بستر با آسیب‌های اجتماعی مبارزه کنیم.

ولیزاده تصریح کرد: ادبیات بومی می‌بایست به روز رسانی شود و با استفاده از تکنولوژی جدید آن را به روز کرد چراکه زبان در طول مسیر دچار تغییر شده تفاوت معنایی پیدا کرده است تا استفاده بهتری از آن شود.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 709565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =