بازسازی 14روستای زلزله زده غرب کشور توسط بسیج سازندگی قم

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه استان قم گفت: وظیفه اسکان افراد و بازسازی 14 روستای دهستان سرقلعه در شهرستان ثلاث باباجانی که در زلزله اخیر تخریب شد برعهده استان قم قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قم، سید حسین فرهادی روز شنبه با اعلام خبر فوق، اظهار کرد: در این روستاهای مرزی، 137 خانوار با جمعیتی بالغ بر 541 نفر زندگی می‌کنند.
وی ادامه داد: نیروهای سازمان بسیج سازندگی سپاه استان قم طی روزهای اخیر در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه برای ارزیابی وضعیت، حضور پیدا کردند.
وی اضافه کرد: طبق بازدیدهای صورت گرفته از روستاهای دهستان سرقلعه، برخی از منازل در این دهستان به شدت تخریب شده، اما برخی دیگر از منازل تنها دیوارهایشان ترک برداشته است.
فرهادی با اشاره به ادامه وقوع پس‌لرزه‌ها در مناطق زلزله زده غرب کشور اظهار کرد: براساس آمار تا روز گذشته بیش از 200 پس لرزه در این مناطق به وقوع پیوست، به دلیل ادامه پس‌لرزه‌ها مردم مناطق زلزله در بیرون از منازل خودشان سکونت می کنند و به همین دلیل در چادرهایی در اطراف منازلشان مستقر شدند.
وی ادامه داد: اولویت کمک به مناطق زلزله زده، ارسال چادر، پتو و وسایل گرمایشی است، آب و برق تعدادی از روستاها در مناطق زلزله زده هنوز قطع است، همچنین شغل اصلی مردم این روستاها دامداری است و تعدادی از دام‌های مردم در روستاهای آن مناطق براثر زلزله تلف شدند.
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام علی بن‌ ابیطالب(ع) استان قم افزود: برنامه سپاه این است که ظرف 20 روز شرایط مناسب برای زندگی مردم مناطق روستایی زلزله زده در زمینه اسکان موقت، تامین وسایل گرمایشی و نیز تغذیه را فراهم کند.
فرهادی با اشاره به اعزام تیم‌های تخصصی سپاه استان قم به مناطق زلزله زده اظهار کرد: نیروهای پشتیبانی و مهندسی سپاه استان طی روزهای آتی به این مناطق اعزام می‌شوند، در ادامه استقرار تیم‌های تخصصی سپاه قم را در مناطق زلزله زده در دستور کار داریم تا یک قرارگاه را در دهستان سرقلعه برپا کنیم.
وی ادامه داد: برنامه اصلی سپاه ساخت و ساز منازل آسیب دیده در مناطق روستایی زلزله زده است، اما هنوز ابلاغی در این زمینه نیامده است. گروه‌های جهادی زیادی برای شرکت در ساخت و ساز این منازل اعلام آمادگی کردند، همچنین خیرین و شرکت‌های استان قم نیز آماده کمک برای ساخت و ساز منازل روستایی آسیب دیده در مناطق زلزله زده هستند و از توان همه برای ساخت و ساز این منازل استفاده خواهیم کرد.
زمین لرزه شدیدی ساعت 21:48 شامگاه یکشنبه 21 آبان 96 با قدرت 7.3 درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند.
درجریان این زلزله 12 هزار واحد مسکونی دراستان کرمانشاه به کلی تخریب شد و بیش از 15هزار واحد دیگر نیز آسیب دیده است.
بر اثر این زلزه 436 تن جان خود را از دست دادند و بیش از 10 هزار تن مصدوم شده اند.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =