یک عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی گفت:«ایجاد یک شغل پایدار در سال تولید و اشتغال، ۲۰ هزار دلار سرمایه نیاز ،یعنی ایجاد هر شغل حدود ۸۰ میلیون تومان هزینه دربردارد،اگرجلوی قاچاق سوخت گرفته شود،می توان شغل های پایدار ایجاد کرد .»

علی شمس اردکانی، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی با حضور در مناظره خبرآنلاین در خصوص افزایش نرخ ارز گفت:«ایران اقتصاد بزرگی است نمی توانیم راجع به نرخ ارز بحث کنیم بدون اینکه به نرخ تورم داخلی، تولید داخلی، اشتغال و نرخ رشد اشاره کنیم. باید تولید و اشتغال برای ما هدف باشد.»

او ادامه داد:«در حال حاضر۵۰ درصد کسانی که یارانه دریافت می کنند،نیاز ندارند.این پول را می توان سرمایه گذاری کرد. نباید اموال ملی و سرمایه ملی را هدر داد .»

شمس ارکانی افزود:«واقعیت این است که امروز جوان های کشور نیاز به شغل دارند؛ برای اینکه شغلی ایجاد شود، نیاز به سرمایه است.بنابراین نرخ ارز را باید طوری تعیین کنیم که کشور ما جاذب سرمایه باشد.»

او بیان کرد:« اما باید توجه داشت که قاچاقچی مقصر نیست. مقصر کسانی هستند که به دلیل سیاست پوپولیستی قیمت بنزین را ارزان نگه داشته اند .»

او اظهار داشت:«در ۶۰ الی ۷۰ سال گذشته با تقویت مصنوعی ریال کوشش عبث کردیم ؛نتیجه این سیاست تحریک واردات شده است. کسی که آزموده را بیازماید بر او ندامت و پیشمانی روا است.  »

در این لینک می توانید متن کامل مناظره را بخوانید.

35224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۳۰
    3 0
    سوریه و عراق و یمن با خاک یکسان شده اند،شخم زده شده اند،ارزش پول ملی شان تکان نخورده.با کشوری مثل ایران که ۳۹ سال پیش ،کشورهای قدرتمند اروپایی صف می کشیدند و طلب وام می کردند،کشوری با این همه منابع نفت و گاز ،معادن بماند،چه کرده اید که دلار ۷ تا تک تومان امروز به بیش از ۴۰۰۰ تومان رسیده،یعنی پول ما در طول ۳۹ سال هزار بار حقیر تر شده است به لطف شما.یعنی مردم ما از مردم همه جهان فقیرتر شده اند،هزار تومان ما ۳۹ سال پیش می شد ۱۴۲ دلار آمریکا،امروز همان هزار تومان با مدیریت شما می شود کمتر از ۲۵ سنت.بی ارزش کردن عمدی ارزش پول ملی کشور ثروتمندی مثل ایران فقط برای پوشاندن بی کفایتی و سودجویی سیری ناپذیر عده ای است که نانشان از بیچارگی مردم در می آید.
  • بی نام IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
    1 1
    بنزین ارزان؟ بنزین ۸۰ تومانی را کردید ۱۰۰۰ تومان با این بهانه که فیمت فوب خلیج فارس یک دلار است و آن موقع دلار ۹۰۰ تومان بود.بعد که بنزین را ۱۰۰۰ تومان کردید ،دلار را رساندید به ۴۱۰۰ تومان،و حالا می گویید فوب یک دلار است،پس باید بنزین بشود ۴۱۰۰ تومان.چقدر راهکار حالبی است برای سرکیسه کردن مردم.این بازی تا کی ادامه دارد؟