۰ نفر
۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۳

پرداخت تسهیلات 10 میلیون تومانی ازدواج در سال آینده نیز تداوم خواهد یافت.

 به گزارش خبرآنلاین، به موجب پیش بینی های صورت گرفته در سال آینده تسهیلات ازدواج برای هر یک از زوجین به مبلغ 10 میلیون تومان خواهد بود . دوره بازپرداخت این تسهیلات چهار سال تعیین شده است . به این ترتیب زوج های جوان می توانند مبلغ بیست میلیون تومان تسهیلات ازدواج را از بانک ها دریافت کنند.

 در بند ب تبصره 16 لایحه بودجه آمده است: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است کلیه بانک ها و موسسات اعتباری کشور را ملزم کند به اندازه سهم خود از مجموع کلیه منابع در اختیار پس انداز، جاری و سپرده قرض الحسنه بانک ها در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه مشارکت کرده و تسهیلات ازدواج را در اولویت نخست پرداخت قرار دهند . به این ترتیب تسهیلات قرض الحسنه برای هر یک از زوجین در سال 1397 برابر با 10 میلیون تومان است .

 وام ازدواج تا پیش از سال 1395 برای هر یک از زوجین برابر با سه میلیون تومان بود اما در سال 1395 این تسهیلات به 10 میلیون تومان برای هر یک از زوجین افزایش یافت .

 هدف از افزایش قابل توجه تسهیلات ازدواج در این سال حمایت از ازدواج جوانان و پوشش برخی از هزینه ها در آستانه تشکیل زندگی اعلام شده است . 

 

35223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 735545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
    8 2
    خب الان تغییری کرد مگه ؟؟؟ تیترتون رو اینجوری میزدید : " وام ازدواج : بدون تغییر در سال 97 " بعد خسته نباشن واقعا 10 میلیون هر نفر چکار میشه کرد ؟؟
  • عسل A1 ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
    12 2
    برای ازدواج دوم هم وام بدین