ایسنا نوشت: ناو هواپیمابر آمریکا که بنا به ادعای واشنگتن با استفاده از آن جسد اسامه بن‌لادن به دریا انداخته شد، قرار است در اقدامی که خشم حکومت کره‌شمالی را برخواهد انگیخت، عازم آب‌های شبه‌جزیره کره شود.

به گزارش پایگاه اینترنتی اکسپرس، بر اساس اعلام مقام‌های آمریکا، ناو «یو.اس.اس کارل وینسن» از چند روز پیش به همراه یک گروه رزمی متشکل از کشتی‌های جنگی و ناوشکن‌های با موشک هدایت شونده عازم شبه‌جزیره کره شده است.

نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد: به این ترتیب این برای دومین بار است که گروه نظامی ناو کارل وینسن تحت فرماندهی ناوگان سوم این نیرو در منطقه هند-اقیانوسیه عملیات انجام می‌دهد.

این گروه نظامی در تاریخ معاصر اولین گروهی است که قابلیت‌های فرماندهی و کنترل واحدهای "فوروارد" ناوگان سوم را که استقرارشان سال گذشته میلادی بعد از یک دوره شش ماهه کامل شد، به نمایش می‌گذارد.

نیروی دریایی آمریکا گفته عزیمت این ناو در چارچوب یک "استقرار برنامه‌ریزی شده منظم" صورت می‌گیرد؛ هرچند که اشاره‌ای به تاریخ ورود این گروه به منطقه و طول دوره ماموریت آن نشد.

در سال ۲۰۱۱ گزارش شد که این ناو آمریکایی همان ناوی است که جسد اسامه بن‌لادن از روی عرشه آن به دریا انداخته شد.

برآورد شده که ناو کارل وینسن احتمالا تا پیش از افتتاح بازی‌های المپیک زمستانی کره‌جنوبی، به آب‌های نزدیک شبه جزیره کره خواهد رسید.

رقابت‌های رسمی این المپیک قرار است در تاریخ ۸ فوریه آغاز شود و تا ۲۵ فوریه ادامه یابد.

مشخص نیست که آیا این ناو آمریکایی به منظور شرکت در رزمایش اعلام شده با کره‌ جنوبی در ماه مارس به این آب‌ها رفته، یا خیر.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 744332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
    1 0
    والا من هنوز باورم نشده که اینها بن لادن را کشته باشند. هم اطلاعات زیاد دارد و هم شبکه گسترده و امریکا از هیچکدام اینها چشم پوشی نمی کند.
  • بی نام IR ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    1 0
    اتفاقا سیاست امریکا اینه که مهره هایش را بعد از استفاده بسوزاند بن لادن صدام و حتی شاه ایران که جلوی درمان بیمارب سرطانش را گرفت تا زودتر بمیرد