مدیر شعبه استان قم بنیاد نیکوکاری دست های مهربان، با اعلام خبر تأسیس شعبه استانی این بنیاد در قم، گفت: بنیاد خیریه دست‌های مهربان برای ارائه خدمت به زنان سرپرست خانوار در قم آمادگی کامل دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قم، سارا قنبری، عصر امروز (دوشنبه 18دیماه96) در نشست خبری شعبه استان قم بنیاد نیکوکاری دست های مهربان، اظهار داشت: بنیاد یکوکاری دست های مهربان، بنابر اهداف بشردوستانه خود و در راستای رفع محرومیت و فقر زدایی از زنان و کودکان بدسرپرست و بی سرپرست در مهرماه سال86 در شهر تهران فعالیت خود را شروع کرد و امروز بعد از گذشت 10سال از آغاز بکارش، توانسته 12شعبه فعال در سراسر کشور برپا کند.
وی با اشاره به فعالیت این بنیاد در سطح استان قم، خاطرنشان کرد: شعبه قم بنیاد نیکوکاری دست های مهربان، در شهریورماه سال96 و با حضور دکتر شهرام فرجی مدیرعامل و بنیانگذار این بنیاد افتتاح شد؛ و هدف ما از برپایی این شعبه نیز، حمایت از زنان و کودکان بی سرپرست و بدسرپرست در این استان بوده است.
مدیر شعبه استان قم بنیاد نیکوکاری دست های مهربان، با بیان این که راه اندازی این شعبه به دلایل مختلفی برای بنیاد حائز اهمیت بود، گفت: مهمترین هدف ما از تأسیس شعبه استان قم بنیاد دست های مهربان، پوشش سطح وسیع تری از زنان و کودکان بی سرپرست و بدسرپرست ایران توسط این بنیاد خیریه بوده است.
وی افزود: بنیاد دست های مهربان شعبه قم دارای بخش های مختلفی است که نشان میدهد مدیریت کشوری این بنیاد خیریه، سیاست شروع قدرتمند را برای این شعبه استانی اتخاذ کرده است، چرا که شعبه قم از همین ابتدای کار، علاوه بر واحد های مددکاری، روابط عمومی، و امور مشارکت های مردمی، به واحدهای درمان، گالری فروش و نمایش تولیدات هنرجویان و مددجویان، کارگاه توانمندسازی و اتاق بازی کودکان نیز تجهیز شده است.
قنبری گفت: همچنین از دیگر بخش های شعبه قم بنیاد دست های مهربانی، می توان به کترینگ مهربانو اشاره کرد که با هدف بکار گیری زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بنیاد، به جهت تهیه مواد اولیه، استفاده از هنر آشپزی خانگی و ایجاد درآمد برای ایشان راه اندازی شده است.
وی با بیان این که کلینک های درمان سبحان، توسط بنیاد خیریه دست های مهربان در تهران و چند استان دیگر راه اندازی شده است، خاطرنشان کرد: کلینیک درمان سبحان4 که در استان قم راه اندازی شده، علاوه بر پزشکی عمومی، رشته های دندانپزشکی، پزشک زنان و زایمان، زیبایی و مراقبت های پوست را نیز پوشش داده، که هم خانواده های مددجویان و هم مردم عادی می توانند از خدمات درمانی این مرکز بهره مند شوند.
مدیر شعبه استان قم بنیاد نیکوکاری دست های مهربان، با اشاره به راه اندازی گالری فروش و نمایش صنایع و تولیدات دستی در قم توسط این بنیاد خیریه، گفت: این فضا و شرایط، امکان ویژه ای برای هنرجویان تحت پوشش بنیاد است تا از این طریق بتوانند با فعالیت در یک شغل باثبات، به درآمدهای خوبی دست یابند.
وی در مورد بخش های دیگر شعبه استان قم بنیاد نیکوکاری دست های مهربان، گفت: واحد دیدار و مددکاری نیز، جهت هماهنگی ملاقات کودکان مددجو با حامیان گرامی تدارک دیده شده است؛ همچنین دیگر واحد این شعبه، واحد اداری و پرسنلی است که وظیفه امور اداری، کارگزینی، مالی و امور بیمه کارکنان را بر عهده دارد.
قنبری، با بیان این که بنیاد خیریه و نیکوکاری دست های مهربان، مجوزی از پلیس امنیت دارد، گفت: علاوه بر تهران و قم، در مجموع در 12نقطه از کشور، شعب فعال بنیاد خیریه دست های مهربان فعال بوده و خدمات مختلفی را به مددجویان خود ارائه می کند؛ از جمله این خدمات، سبدهای کالایی است که ماهانه به آنان ارائه شده و ارزش مادی آنان برابر با 200 تا 400هزار می باشد.
وی در ادامه سخنان خود با بیان این که بنیاد خیریه دست های مهربان در هر استان و شعبه خود یک یادگاری ماندگار از خود بجای می گذارد که نمونه بارز آن هنرستان کشاورزی شهرستان مراغه با 18کلاس درسی، احداث بیمارستان کودکان ویژه بیماران پروانه ای در شهرستان ساری و ... است، گفت: برنامه ویژه شعبه استان قم بنیاد نیکوکاری دست های مهربان، که برای اولین بار در سطح کشور انجام می پذیرد، احداث شهرک خیریه برای زنان و کودکان بدسرپرست و بی سرپرست است که صحبت های مقدماتی در این زمینه با برخی مسئولان استان قم از جمله فرماندار این شهرستان شده است.
مدیر شعبه استان قم بنیاد نیکوکاری دست های مهربان، افزود: در شهرک خیریه ای که قصد راه اندازی آن در شهر قم را داریم، به دنبال توانمندسازی زنان بدسرپرست و بی سرپرست و ایجاد اشتغال پایدار برای آنان هستیم؛ همچنین می خواهیم در این شهرک بحث اسکان زنان و کودکان بی سرپرست و بدسرپرست نیازمند فراهم شود.
وی تأکید کرد: رویکرد بنیاد خیریه دست های مهربانی به صورت کلی، توانمندسازی زنان سرپرست خانوار است که در راستای تأکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص تقویت اقتصاد مقاومتی خواهد بود.
قنبری در پایان سخنان خود ضمن دعوت از خیرین برای مشارکت در امور خیریه این بنیاد در راستای کمک و توانمندسازی زنان و کودکان بدسرپرست و بی سرپرست گفت: شعبه استان قم بنیاد نیکوکاری دست های مهربان به نشانی قم، بلوار امین، ابتدای کوچه33 و با تلفن 025-3127، آماده پاسخگویی به مراجعان محترم می باشد و زنان بی سرپرست و بدسرپرست نیز می توانند با مراجعه به این بنیاد، از خدمات آن بهره مند شوند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 744409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =