۰ نفر
۳۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت :هدف از طرح بصیرت عاشورایی و اعزام مبلغین عزت خواهی امام حسین ع و یارانش است .

 به گزارش خبرآنلاین،سید رضا فاطمی در همایش آموزشی ویژه مبلغان اعزامی با بیان اینکه بعضی از برنامه‌های اوقاف به عنوان یک برند در برنامه‌ریزی کشوری قرار می‌گیرند، اظهار داشت: اوقاف در ایام محرم وصفر برنامه‌های متنوعی دارد، هدف از اعزام مبلغ، بصیرت عاشورایی، ترویج فرهنگ بصیرت، شهادت‌طلبی و عزت‌خواهی است.
وی هدف دوم را مدیریت و اجرای صحیح نیات و استفاده از ظرفیت روحانیون برای اجرای امینانه نیات واقفان دانست و بیان داشت: یکی از این برنامه‌ها اعزام مبلغان به مناطق سخت و هدف دیگر جذب حداکثری مردم به بقاع متبرکه است، یکی از جاهایی که ثمره امر تبلیغ مشخص می‌شود، خروجی کار است.
فاطمی زمینه‌سازی و ایجاد بستر مناسب برای مشارکت مردم در برنامه‌های فرهنگی را از جمله اهداف دیگر ذکر و تصریح کرد: معمولاً جمعیت خاکستری کمتر در مساجد حضور می‌یابند، اما همین قشر به امامزادگان می‌روند و ما تلاش داریم که این جمعیت را افزایش دهیم.
معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: یکسری برنامه در این دوره داریم که هدف اصلی آن تبلیغ سیره و سنت علوی است، برگزاری نماز جماعت، پاسخگویی به شبهات و برپایی خیمه‌های معرفت نیز از دیگر برنامه‌های اداره کل است.وی عنوان کرد: تجمع بزرگ «لبیک یا حسین (ع)» روز شنبه دوم محرم در امامزاده محمد کرمان، همایش نوجوانان حسینی ششم محرم، شیرخوارگان حسینی هشتم محرم، روز تاسوعا و عاشورا، شام غریبان و برگزاری همایش رهروان حسینی 12 محرم از دیگر برنامه‌های مهم این دوره است.

 

46

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 709760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =