فرماندار پلدختر گفت: از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم نهاد در مقابله با مواد مخدر استفاده شود زیرا آنها نقش موثر و حیاتی در این راستا دارند .

اسمااسماعیل پور،خبرانلاین لرستان،به نعمت اله دستیاری در گفت و گو با خبرنگار خبرانلاین در پلدختر بر لزوم ضرورت استفاده از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم نهاد ونقش آنها در مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و اظهار داشت: اجتماعی کردن مبارزه با
مواد مخدر باعث موفقیت بیشتر در این امر مهم خواهد شد .
وی افزود : مصرف مواد مخدر در جامعه بسیار نگران کننده است امروز مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی در جامعه ناشی از اعتیاد است که متاسفانه بهترین گروه‌ها مانند جوانان ، جامعه زنان ، دانش آموزان و دانشجویان هدف این معضل و پدیده شوم هستند .
فرماندار پلدختر گفت: مبارزه با این معضل فراگیر به یک رویکرد اجتماعی همه جانبه در جامعه نیاز دارد و می‌طلبد که بین تمام آحاد جامعه فرهنگ سازی عمومی در این رابطه صورت گیرد .
وی افزود: این بلای خانمانسوز دامن‌گیر خیلی از کشورها به وِیژه کشور ما شده است و متاسفانه امروز موادمخدر و روان گردان ها به عنوان ابزار فشار بر کشورها تبدیل شده است .
دستیاری خاطر نشان کرد: مواد مخدر علاوه بر ابزار سیاسی ،گردش مالی فوق العاده سنگینی دارد که به یک چالش جهانی تبدیل شده است .
وی گفت: کشور افغانستان به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده مواد مخدر سنتی با کشور ما مرز مشترک دارد وایران بیش از همه کشورها با مواد مخدر مبارزه می‌کند به طوری که شهدای بسیاری را در این راه تقدیم کرده است .
فرماندار پلدختر اظهار داشت :همه آحاد جامعه ، نهادها و ارگان‌هاوظیفه دارند در امر مبارزه با مواد مخدر ورود پیدا کنند و کمک کنند تا این امر فراگیر شود .
وی با بیان این که دانش آموزان گروه هدف مواد مخدر هستند تصریح کرد: دراین رابطه آموزش و پرورش رسالت خطیری دارد و باید فرهنگ‌سازی شود زیرامخاطرات این بلای خانمان‌سوز متوجه دانش آموزان است .
دستیاری ضمن تقدیر از فرمانده انتظامی و نیروهای امنیتی شهرستان پلدختر افزود: تمام نهادهای فرهنگی ، بهداشت و درمان و نیروی انتظامی می‌توانند در این رابطه کمک کنند .
فرماندار پلدختر گفت: با وجود این که این شهرستان در مسیر جاده ترانزیت شمال به جنوب و غرب است نیروی انتظامی این شهرستان دراین رابطه کارهای بسیار ارزشمندی انجام داده و مواد مخدر و کالاهای قاچاق زیادی را کشفکرده است .

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 718904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =