فیلم| مانور بانمک پهپادهای ماژولار برای برداشتن یک لیوان قهوه

پهپادهای ماژولار یکی از هیجان‌انگیزترین حوزه‌های تحقیقاتی رباتیک به شمار می‌روند. آن‌ها می‌توانند درحالی‌که در هوا معلق و در حال پروازند، به یکدیگر متصل شوند و آرایش‌های پروازی متفاوتی به خود بگیرند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا، پهپادهای خودران رباتیک موسوم به «ModQuad» می‌توانند به دلخواه ما و به منظور حمل اشیاء به شکل‌های متفاوت و متنوع، در حالت پرواز به یکدیگر متصل شوند.

پژوهشگران دانشگاه «پنسیلوانیا» نشان داده‌اند که چگونه پهپادها می‌توانند برای کارهای مختلف به یکدیگر متصل شوند. گروه تحقیقاتی «ModLab» به سرپرستی «برونو تلس گابریچ» و محققان دانشگاه «پنسیلوانیا» مجموعه‌ای چشمگیر از ربات‌های پروازی ماژولار ساخته‌اند که می‌توانند در هنگام پرواز به هم متصل شوند.

پهپادهای کوچک چهار ملخی حتی با وجود قاب‌های مکعب مغناطیسی خود، چابکند و سریع حرکت می‌کنند. این پهپادها می‌توانند به صورت عمودی و افقی حرکت کنند. هر ماژول بر اساس یک پلت‌فرم چهار ملخه در قابی مکعبی طراحی شده است که اجازه می‌دهد تا به ماژول‌های دیگر بپیوندد.

این ربات‌ها مانند فیلم‌های «ترنسفورمرز» یا «اولتران»، می‌توانند در هنگام پرواز به شکل‌های مختلفی به هم متصل شوند. همان‌طور که در ویدیوی فوق نیز نشان داده شده است، پهپادها به هوا برمی‌خیزند و به‌آرامی به یکدیگر نزدیک می‌شوند تا بتوانند از محل تعیین‌شده به یکدیگر متصل شوند.

پهپادها می‌توانند برای مقابله با مشکلات دشواری در دنیای مهندسی مورداستفاده قرار بگیرند. مثلا در ناحیه‌ای که به یک پل نیاز دارد، اما حرکت و کار برای سازندگان بسیار دشوار است؛ پهپادهایی مانند این می‌توانند با حداقل تلاش و هزینه منابع مورداستفاده قرار بگیرند.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 747743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    1 0
    عالی بود