ساخت طرح توسعه تنها بیمارستان تخصصی سرطان غرب کشور توسط خیرین حوزه تولید و اصناف در اراک

طرح توسعه بیمارستان آیت اله خوانساری بعنوان تنها بیمارستان تخصصی سرطان غرب کشور توسط خیرین حوزه تولید و اصناف در اراک ساخته شد.


به گزارش خبرآنلاین، مهدی همتی رئیس مجمع خیرین سلامت بیمارستان آیت اله خوانساری اراک در جلسه اعضاء هیات مدیره این مجمع ضمن اعلام این خبر افزود : این بیمارستان روزانه شاهد مراجعه تعداد زیادی از بیماران مبتلا به سرطان از استان مرکزی و استانهای همجوار است که با توجه به ۶۵ تخت موجود و امکانات محدود بیمارستان پذیرش همه این بیماران میسر نبود و به همین علت احداث فاز دوم بیمارستان در دستور کار مجمع خیرین قرار گرفت
وی افزود : خوشبختانه طی دو سال گذشته با مساعدت و حمایت های ویژه سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان مرکزی توفیقات خوبی در جذب و هدایت خیرین حوزه تولید و اصناف استان حاصل شد به طوری که منابع مالی و مصالح ساختمانی بیش از ۸۵ درصد از این پروژه توسط خیرین این حوزه تامین شده است.
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان در این جلسه ضمن تشکر و قدردانی از حضور چشمگیر صنعتگران ، معدنکاران و اصناف استان در احداث طرح توسعه این بیمارستان گفت : خوشبختانه فعالان اقتصادی استان در انجام رسالت های اجتماعی و امور خیریه پیشتاز هستند . چاپ بیش از ۱۰۰ هزار جلد قرآن کریم ، کمک به بازسازی عتبات عالیات و تقبل ساخت ستون های صحن حضرت زهرا(س) ، آزادی زندانیان ، اشتغال افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی ، کمک به تهیه جهیزیه نیازمندان و ..... بخشی از حضور فعالان این حوزه در امور خیریه است .
محمد رضا حاجی پور در خصوص احداث طرح توسعه بیمارستان تخصصی سرطان غرب گفت : خوشبختانه با کمک خیرین تولید و اصناف به زودی شاهد بهره برداری از این پروژه خواهیم بود به طوری که فهرست انتظار بیماران جهت بستری به صفر خواهد رسید .
لازم به یادآوری است طرح توسعه بیمارستان آیت اله خوانساری اراک در زمینی به مساحت ۱۰۰۰ مترمربع در ۴ طبقه با زیربنای ۴۰۰۰ مترمربع ، بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای احداث آن تاکنون بیش از ۷۰ میلیارد ریال هزینه شده است . ۹۵ تخت بستری ، آزمایشگاه پاتوبیولوژی و واحد ICU پیشرفته از جمله امکانات فاز دوم بیمارستان است و پیش بینی می شود که تا دو ماه آینده با حضور مسئولین ملی و محلی افتتاح رسمی شود .

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 712056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =