۲۰ نام جدید در فهرست سیاره‌های قابل سکونت انسان

تلسکوپ فضایی کپلر که در فروردین سال 1395، دچار مشکلات جدی شده بود و برخی را نگران کرده بود، کمی بیش از یک سال پیش، به شرایط عملیاتی بازگشت و تحقیقات خود را ادامه داد. به تازگی ناسا، آخرین اطلاعات دریافت شده از کپلر را تحلیل کرده و به نتایج جالبی دست یافته است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از دیجیاتو،اکنون ناسا 20 سیاره جدید را به لیست موارد قابل سکونت اضافه کرده. بر اساس این گزارش، برخی از این سیارات، به دور ستاره خود در حال گردش هستند، ولی یکی از آنها به واسطه شباهت های بسیاری که با زمین دارد از بقیه متمایز شده.

این سیاره «KOI-7923.01» نام دارد و دارای سال های 395 روزه و با اندازه 97 درصد زمین است. همین موارد موجب شده بسیار شبیه کره خاکی ما باشد.

سیارات کاندید جدید با احتمال زیست پذیری، که 2300 مورد از آنها، به لطف اطلاعات کپلر یافت شده اند.
البته سیاره جدید، تفاوت هایی هم با زمین دارد: به دلیل فاصله بیشتر آن از ستاره اش و نیز دمای کمتر ستاره نسبت به خورشید، دمای KOI-7923.01 نسبت به سیاره ما، کمتر است.

لازم به ذکر است که در حال حاظر مدارکی دال بر وجود آب در این سیاره، یافت نشده ولی با توجه به دمای مناسب آن، احتمال وجود این عنصر حیاتی در آن بسیار بالاست.

کپلر تا کنون خدمات بسیاری به ستاره شناسان ارائه داده؛ این سیاره از بین 4034 مورد مشابه دیگر انتخاب شده، که از این تعداد، 2300 مورد، تنها به لطف داده های دریافتی از کپلر حاصل شده است.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 722942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =